• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402020602836
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

علت کمبود پزشک، حقوق و مزایای کم در بخش دولتی است

علت کمبود پزشک، حقوق و مزایای کم در بخش دولتی است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: علت کمبود پزشک، حقوق و مزایای کم در بخش دولتی است.

بهرام دلفان امروز ششم اردیبهشت‌ماه در نشست بررسی وضعیت شبکه بهداشت و درمان پلدختر که در محل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد در خصوص کمبود پزشک عمومی و متخصص در سطح کشور و استان، اظهار کرد: به علت دریافت حقوق و مزایای کم پزشکان در بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی و پایین بودن تعرفه‌های در مراکز دولتی نسبت به مراکز خصوصی علت کمبود پزشک در بخش و مراکز دولتی است.

وی تصریح کرد: ضروری است در مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش حقوق و مزایای پزشکان و کاهش مالیات آنان تصمیمی اتخاذ شود، لذا با این دستمزدها، مشکل کمبود پزشک در سطح کشور حل نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: درآمدهای بیمارستان‌ها به دلیل نرخ پایین تعرفه‌ها کمتر شده است و توان پرداخت هزینه‌ها خود را ندارند.

دلفان اضافه کرد: ناوگان آمبولانس در مرکز فوریت‌های کشور فرسوده است و ما هم در استان و شهرستان‌ها به‌ویژه در پلدختر با این مشکل مواجه هستیم.

وی بیان کرد: علیرغم این کاستی‌ها، دولت و به تبع آن، دانشگاه علوم پزشکی استان سعی نموده است با مدیریت و نظارت بیشتر در رفع کمبودها و خدمت به مردم در ارتقاء خدمات مطلوب‌تر از جمله تهیه تجهیزات پزشکی و تشخیصی، آزمایشگاهی و رفع کمبودها و با مهیا نمودن انگیزه مالی برای پزشکان گام‌های مهمی بردارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در گذشته از شهرستان‌های استان بازدیدهای را انجام داده و خواهیم داد، امروز هم با معاونین دانشگاه برای پیگیری، بررسی و حل مشکلات شبکه پلدختر با هم‌فکری و همراهی نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان تصمیماتی اتخاذ و پیگیری خواهیم کرد.

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار کرد: سلامت و شاخص‌های آن رکن و اساس توسعه در جوامع است به همین دلیل در رابطه با بهداشت و درمان در مجلس همیشه رأی موافق داده و حمایت می‌کنم.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس خاطرنشان کرد: در پلدختر در سه بخش مالی، تجهیزاتی و کمبود پزشک، کمبودهای داریم که انتظار دارم این کمبودها مرتفع شود و هر جا نیاز به کمک و پیگیری بنده به‌عنوان خدمتگزار مردم باشد همراه شما خواهم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha