• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020602868
  • خبرنگار : 50039

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

عملیات احیای خلیج گرگان از ۸۰ درصد فراتر رفت/ بهره‌برداری همزمان با سفر رئیس‌جمهور

عملیات احیای خلیج گرگان از ۸۰ درصد فراتر رفت/ بهره‌برداری همزمان با سفر رئیس‌جمهور

ایسنا/گلستان عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه عملیات احیای خلیج گرگان از ۸۰ درصد فراتر رفته است، گفت: این پروژه همزمان با سفر رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

علی فتحی ظهر امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بازدید از پروژه علاج‌بخشی و لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان، اظهار کرد: پروژه احیا و لایروبی کانال آشوراده و خلیج گرگان که سال‌ها همه منتظر تحقق آن بودند در دولت سیزدهم شروع و با سرعتی مفاعف انجام می‌شود که پیشرفت آن به بیش از ۸۰ درصد رسیده است. 

وی با بیان اینکه متناسب با پیشرفت پروژه، تامین اعتبار انجام می‌شود، ادامه داد: پیمانکار همه تلاش خود را می‌کند تا پروژه همزمان با سفر قریب‌الوقوع "دکترابراهیم رئیسی" رئیس جمهور به استان گلستان افتتاح شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تاکید بر اینکه پروژه مذکور هیچ‌گونه مشکل مالی ندارد، افزود: علاوه بر احیای خلیج گرگان و جزیره آشوراده بحث احیای بندرترکمن را در دستور کار داریم که زیرساخت‌های امنیتی و ایمنی اسکله‌های آن برقرار است.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از گردشگری دریایی در بندرترکمن همزمان تعطیلات عید نوروز و عید فطر خاطرنشان کرد: عملیات احیای حوضچه بندر در دستور کار قرار دارد تا با ایجاد اسکله شناور و مسافری امکان بهره‌مندی بیشتر از گردشگری دریایی فراهم شود.

عملیات احیای خلیج گرگان از ۸۰ درصد فراتر رفت/ بهره‌برداری همزمان با سفر رئیس‌جمهور

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید "جمشید عباسی‌راد" مدیرکل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌ها سازمان بنادر و دریانوردی کشور، کارشناسان سازمان، "نوراله عباسی" مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان و مدیر عامل پیمانکار و مشاور پروژه حضور داشتند.

گفتنی است، پروژه علاج‌بخشی و لایروبی خلیج گرگان از مصوبات ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور بوده که در قالب طرح جامع پنج ساله از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳ مصوب شد و براساس آن باید ۱۵ اقدام عملیاتی برای خلیج گرگان انجام می‌شد که یکی از این اقدامات لایروبی است.

عملیات احیای خلیج گرگان از ۸۰ درصد فراتر رفت/ بهره‌برداری همزمان با سفر رئیس‌جمهور

رئیس جمهور در جریان سفر اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به استان گلستان از خلیج گرگان بازدید کرد که در جریان شرایط بحرانی، بسیار حاد و تبعات ناشی از عدم لایروبی خلیج قرار گرفت و در نتیجه بازدید میدانی رئیس جمهور، تأکید استاندار و توجیهات قانع‌کننده بر مبنای مطالعات پژوهش‌های ملی اقیانوس‌شناسی صراحتاً دستور لایروبی خلیج گرگان به وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

برای لایروبی خلیج گرگان با قرارگاه خاتم الانبیاء قرارداد منعقد شد و یک تیم در کوتاه‌ترین مدت کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر عملیات خشکه‌برداری و لایروبی به طور همزمان در خلیج گرگان در حال انجام است تا در مدت زمان اجرای این قرارداد یک ساله از خرداد ماه سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۲ پروژه جهت بهره‌برداری آماده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha