• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402020602946
  • خبرنگار : 50310

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

حمایت از آب، منابع طبیعی و گیاهان دارویی در لرستان از اولویت‌هاست

حمایت از آب، منابع طبیعی و گیاهان دارویی در لرستان از اولویت‌هاست

ایسنا/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با تمام قوت از بحث آب و منابع طبیعی استان و همچنین گیاهان دارویی باید حمایت کنیم که درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی دارد.

مهرداد ویسکرمی ششم اردیبهشت ماه در بازدید از طرح ترویج گیاه دارویی موسیر شهرستان خرم‌آباد و مرکز جهاد کشاورزی قائد رحمت روستای کریم آباد رازان، اظهار کرد: مزیت برتر لرستان بحث آب و کشاورزی و دامپروری است.

وی ادامه داد: ما از ابتدای نمایندگی تمرکز خود را روی توسعه کشاورزی و تأمین منابع آب و آب پایدار و قابل تنظیم استان، در حیطه شرب و کشاورزی گذاشتیم.

ویسکرمی با اشاره به پیشرفت سد گاشمار، تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که ما باید روی آن تمرکز داشته باشیم گیاه دارویی است، بنا بر نظر کارشناسان ۷۰ درصد کل اتحادیه اروپا تنوع گیاهان دارویی دارد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منطقه کریم‌آباد ظرفیت بسیار خوبی برای بحث موسیر دارید به طوری که موسیر وحشی در این منطقه به طور طبیعی به اندازه نیاز مردم وجود دارد.

وی افزود: با وجود جهاد کشاورزی لرستان، بنیاد برکت و خود مردم که بانی این کار شدند آبان ماه سال گذشته حدود ۶۵ هکتار موسیر در این منطقه کشت شد و با بارندگی‌ها و سرمای هوای امسال خیلی خوب رشد کرده‌اند.

ویسکرمی بیان کرد: این محصول دیم بوده و در زمین‌های منابع طبیعی قابل کشت است، بناست حافظ منابع طبیعی باشیم و هم مقدار زیادی از چالش بین کشاورزان و منابع طبیعی حل می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون استفاده از زمین‌های منابع طبیعی جهت کشت کشاورزان تا زمان تعیین و تکلیف معارض در دادگاه برای امسال نیز تمدید شد اما مهم این است که کشت‌های ما در این زمین‌ها در راستای حفظ منابع طبیعی باشد.

وی بیان کرد: در این راستان گیاهان دارویی یکی از بهترین گزینه‌هاست، ما با تمام قوت از بحث آب و منابع طبیعی استان و همچنین گیاهان دارویی باید حمایت کنیم که درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha