• پنجشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402020703482
  • خبرنگار : 50378

سند ملی زیارت با حضور نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه بررسی شد

سند ملی زیارت با حضور نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه بررسی شد

ایسنا/خراسان رضوی به همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، سند ملی زیارت در نشست کمیته نمایندگان اجلاسیه آستان‌های مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی بررسی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در نشست کمیته نمایندگان اجلاسیه آستان‌های مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی اظهار کرد: در نشست گذشته که در مشهد برگزار شد، زمینه‌های لازم و بایسته برای نشست تولیت‌های اعتاب کشور که در اواخر ماه جاری برگزار می‌شود، بررسی شد.

وی ارائه گزارشی از اقدامات کارگروه‌های مختلف قرآن، زیارت، ویراست نخست سند ملی زیارت و... را برخی از موضوعات این نشست ذکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری در آغازین روزهای سال در سخنرانی حرم مطهر رضوی در حوزه تحول نگاه واقع‌گرایانه و حکیمانه‌ای داشتند و تحول را در ادبیات جدیدی تبیین کردند.

فقیه اسفندیاری خاطرنشان کرد: ما نیز با همین نگاه نسبت به تبیین و تاکید بر دستاوردها و نقاط قوت و ضعف بقاع متبرکه و اعتاب مقدسه تاکید داریم.

وی سند ملی زیارت را از موضوعات مورد توجه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی برشمرد و عنوان کرد: پس از تهیه سند ملی زیارت و پیوند مناسب این سند با نهادها و همچنین نقش حکمرانی و حاکمیت در تحقق این سند و مشخص شدن سهم هر کدام از نهادها در این سند، گام به گام به سراغ اولویت‌ها قدم بر می‌داریم.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، موضوع حجاب و عفاف، امید آفرینی به زنان، سبک زندگی و... را برخی از اولویت‌های این اجلاسیه دانست و گفت: با گسترش ارتباطات ایران و عربستان، آماده میزبانی از خیل عظیمی از زائران عربستانی و بحرینی در اعتاب مقدسه ایران و بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هستیم که شایسته است تولیت‌های اعتاب مقدسه زیرساخت های لازم زیارت را فراهم آورده و این مهم را توسعه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha