• شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020904399
  • خبرنگار : 50491

سایه فرسودگی بر سر خانه‌های بهداشت گرگان/ تعطیلی یک پایگاه سلامت

سایه فرسودگی بر سر خانه‌های بهداشت گرگان/ تعطیلی یک پایگاه سلامت

ایسنا/گلستان رئیس مرکز بهداشت گرگان با اشاره به وجود خانه‌های بهداشت فرسوده و ناایمن در این شهرستان، گفت: ساخت مراکز جامع سلامت باید جزء طرح‌های ملی قرار گیرد تا با حمایت کشوری از وضعیت فعلی خارج شود.

دکتر محمدرضا زارع در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فرسودگی بخشی از خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت گرگان اظهار کرد: برخی از خانه‌های بهداشت در شهرستان گرگان بسیار فرسوده است و علاوه بر آن بعضی از مراکز جامع سلامت در سطح شهرستان نیز نیاز به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه ما شرمنده آن دسته از همکارانی هستیم که در خانه‌های بهداشت فرسوده و ناایمن به مردم خدمات ارائه می‌دهند، افزود: ما همه تلاش خود را برای خروج از این وضعیت به کار گرفتیم اما بازسازی و نوسازی همه خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت گرگان به تنهایی از عهده دانشگاه علوم پزشکی گلستان خارج است.

رئیس مرکز بهداشت گرگان ادامه داد: علی‌رغم اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به حوزه بهداشت توجه ویژه‌ای دارد و پیگیر مشکلات این بخش است اما نیازهای ما وسیع است و با توجه به وضعیت اعتباری فعلی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ساخت مراکز جامع سلامت و مرکز بهداشت باید جزء طرح‌های ملی قرار گیرد تا با حمایت کشوری از وضعیت نابه سامان فعلی خارج شود.

زارع با اشاره به اینکه وضعیت پایگاه‌های سلامت ما مطلوب نیست و در بعضی نقاط دچار مشکلات عدیده است، تأکید کرد: برای مثال پایگاه سلامت «سیدین» گرگان غیرایمن است و از آنجایی که جست و جوی چند ماهه ما برای پیدا کردن یک فضای مطلوب و ایمن بی‌نتیجه ماند چاره‌ای جز تعطیلی موقت این مرکز و انتقال آن به مرکز دیگر را نداشتیم.

وی از کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت انجیراب گرگان خبر داد و گفت: مکان فعلی این پایگاه سلامت استیجاری است و متأسفانه صاحب ملک حاضر به تمدید مجدد نیست و برای این منطقه نیز جست‌وجوی ما برای یافتن مکان جدید بی‌نتیجه مانده است.

رئیس مرکز بهداشت گرگان با تأکید بر اینکه دغدغه اصلی ما محدودیت‌های مالی است، یادآور شد:  مرکز بهداشت جزء واحدهای خدمت‌رسان است و رسالت اصلی مراکز بهداشت پیشگیری است و اگر بهداشت در این مراکز فعال نباشد و کارکنان آن بدون انگیزه باشند رسالت اصلی مراکز بهداشت بر زمین می‌ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha