• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402021005419
  • خبرنگار : 50039

فرمانده یگان حفاظت مینودشت خبر داد:

کشف قارچ ترافل در مینودشت/ دستگیری فرد متخلف

کشف قارچ ترافل در مینودشت/ دستگیری فرد متخلف

ایسنا/گلستان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مینودشت از کشف و ضبط حدود ۲۳۷ کیلوگرم قارچ ترافل در شهرستان خبر داد.

سیدیعقوب حسینی ظهر امروز یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری از اولویت‌های مهم بقای حیات است، اظهار کرد: در همین راستا ماموران یگان حفاظت مینودشت با احساس مسئولیت به شکل مداوم در حال رصد منابع طبیعی و زیستی شهرستان هستند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی بدون همکاری دلسوزانه و مسئولانه شهروندان محقق نمی‌شود، ادامه داد: یکی از مواردی را که همه ساله با فرا رسیدن اردیبهشت ماه با آن روبرو هستیم، برداشت "قارچ ترافل" از طبیعت است که آسیب جدی را به منابع طبیعی وارد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مینودشت با اشاره به دریافت اطلاعات مردمی در خصوص دپوی مقداری قارچ ترافل در منزل یکی از شهروندان در روز گذشته، افزود: ماموران این یگان با همکاری نیروی انتظامی خود را به منزل شخص متخلف رسانده و پس از بررسی و تفتیش مکان مورد نظر حدود ۲۳۷ کیلوگرم قارچ ترافل کشف و ضبط کردند.

وی از شناسایی و دستگیری فرد متخلف خبر داد و خاطرنشان کرد: فرد مذکور پس از تشکیل پرونده برای ادامه رسیدگی به تخلف مرتکب شده به دستگاه قضایی معرفی شد.

حسینی برداشت قارچ ترافل را باعث از بین رفتن بذرها و نهال‌های کوچک درختان و برهم خوردن نظم خاک جنگل و در نهایت خشکی درختان دانست و تصریح کرد: برداشت ترافل همه ساله از اواخر اسفند آغاز و تا شهریور ادامه می‌یابد که برخی افراد سودجو به دلیل قیمت بالای آن برای کسب درآمد با تخریب ریشه درختان اقدام به برداشت غیرقانونی این ماده خوراکی می‌کنند.

این مقام مسئول نسبت به برخورد قانونی با متخلفان برداشت قارچ ترافل هشدار داد و گفت: از عموم شهروندان انتطار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان مینودشت اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha