• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402021005657
  • خبرنگار : 50026

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

واحدهای تولیدی خراسان جنوبی به تسهیلات نیاز دارند

واحدهای تولیدی خراسان جنوبی به تسهیلات نیاز دارند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درباره اعتبار مورد نیاز برای افزایش تولید در بخش کشاورزی خراسان جنوبی، اظهار کرد: واحدهای تولیدی استان به تسهیلات سرمایه‌ای و نیز به تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند.

مهدی جعفری، امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت به رسانه‌های گروهی گفت: طی سال گذشته هزار و ۲۰۷ تن محصولات باغی، زراعی و سایر محصولات در استان خراسان جنوبی تولید شد و طبق برنامه در سال ۱۴۰۲ این آمار به هزار و ۲۴۱ تن می‌رسد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی، افزایش بهره‌وری آب، تسهیل در فرایند صدور مجوزها، حمایت از سرمایه‌گذاری در فرآوری محصولات و توسعه کشت‌های قراردادی از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را با حفظ بهره‌وری آب در دستور کار داریم، تصریح کرد: میزان تولید محصولات باغی خراسان جنوبی در سال گذشته ۲۰۶ هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۲۱۶ هزار تن برسد.

وی ادامه داد: میزان تولید محصولات زراعی نیز ۷۸۲ هزار تن بوده و پیش‌بینی ما این است که این آمار در سال جاری به حدود ۸۰۰ هزار تن برسد.

جعفری میزان تولید محصولات مرتبط با طیور، آبزیان و دام در سال گذشته را حدود ۲۱۹ هزار تن ذکر کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده است که این آمار به حدود ۲۲۵ تن در سال جدید برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه هشت مجتمع گلخانه‌ی با ۲۰۴ هکتار در استان وجود دارد که ۲۵ هکتار آن زیر کشت است و در صورت تامین آب مورد نیاز ۶۲ هکتار دیگر در مجتمع‌های گلخانه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: در صورت تحقق این هدف برای ۶۲۰ نفر دیگر به صورت مستقیم در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha