• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402021207094
  • خبرنگار : 50161

با برگزاری همایش پیاده‌روی به مناسبت هفته سلامت؛

زنجان؛ پایتخت پیاده‌روی جهان جانی دوباره می‌گیرد

زنجان؛ پایتخت پیاده‌روی جهان جانی دوباره می‌گیرد

ایسنا/زنجان با برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی در زنجان، پایتخت پیاده‌روی جهان، جانی دوباره می‌گیرد.

موضوع سلامت یکی از مباحثی است که به دلیل سبک زندگی جوامع به مهم‌ترین و چالش برانگیزترین موضوعات تبدیل شده است؛ چرا که توجه نکردن به پایه‌های اصلی سلامت باعث شده است تا هزینه‌های زیادی برای بخش درمان صرف شود و در این بین به خاطر شرایط اقتصادی، بسیاری از خانواده‌ها قادر به تامین بخش عمده‌ای از این هزینه نیستند.

کارشناسان حوزه سلامت معتقدند برای دستیابی به شاخص‌های حوزه سلامت، راهکارهای مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آن، ایجاد تغییر و نگرش اساسی در سبک زندگی افراد است، این در حالی است که برخی از عوامل دست به دست هم داده تا سبک زندگی دچار تغییر شود و این تغییر همواره به گونه‌ای بوده که مهم‌ترین چالش انسان، یعنی سلامت را ناسالم کرده است.

فارغ از زیرمجموعه‌هایی که برای دستیابی به سلامت تعریف شده، یکی از راهبردهای مهم برای رسیدن به این موضوع، کاهش فقر حرکتی است که متاسفانه این دغدغه رده‌های سنی را درنوردیده و امروزه شاهد تبعات فقر حرکتی در بین قشر دانش‌آموزان نیز هستیم، حال آنکه این قشر در دهه‌های گذشته جزو چابک‌ترین و بهترین قشر به لحاظ برخورداری از تناسب اندام بودند.

متخصصان حوزه سلامت بر این باورند که دور شدن نسل امروز از ورزش و روی آوردن به بازی‌هایی که کم‌ترین تحرک را دارد، به عاملی برای بالا رفتن نمودار فقر حرکتی در این نسل شده و این موضوع به رده‌های سنی دیگر نیز سرایت کرده است، تا جایی که متولیان امر ورزش به انحای مختلف در تلاش هستند تا با برگزاری برنامه‌هایی تحت عنوان «همایش پیاده‌روی خانوادگی» این کاستی‌ها را جبران کنند.

زنجان یکی از استان‌هایی است که در برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی طی دو دهه اخیر از صبغه درخشانی برخوردار بوده و در روز 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 نیز در جریان برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی که با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به انجام رسید، عنوان پایتخت پیاده‌روی جهان را از آن خود کرد تا در عرصه ورزش همگانی پیشگام باشد.

در همین راستا و با توجه به قرار گرفتن در هفته سلامت، قرار است روز جمعه 16 اردیبهشت‌ماه امسال، همایش بزرگ پیاده‌روی در زنجان برگزار شود که سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی استان زنجان در این خصوص به خبرنگار ایسنا، گفت: این همایش قرار است به همت دستگاه‌هایی چون اداره‌کل ورزش و جوانان استان، دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، شهرداری زنجان و ... برگزار شود.

هادی شهبازی با یادآوری اینکه در پایان این همایش جوایز نفیسی به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: همایش مذکور قرار است از ساعت 7:30 صبح روز جمعه 15 اردیبهشت‌ماه از مقابل سردرب دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان (بالاتر از بیمارستان آیت‌الله موسوی) تا سینما روباز گاوازنگ برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha