• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402021811554
  • خبرنگار : 50310

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم:

جشنواره قرآن و عترت ریشه‌دارترین جشنواره دانشگاهی سطح کشور است

جشنواره قرآن و عترت ریشه‌دارترین جشنواره دانشگاهی سطح کشور است

ایسنا/لرستان رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان ریشه‌دارترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌ای است که در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

احسان خامنوی خیابانی در حاشیه سی و هفتمین جشنواره قران و عترت دانشگاه‌های کشور، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی فعالیت ما در اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی و مجموعه فعالیت‌های فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان است که ریشه‌دارترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌ای است که در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنوا تاکنون سی و هفت دوره برگزار شده و هیچ رویداد دیگری نداریم که با این تعداد برگزار شده باشد، همچنین پر مخاطب‌ترین رویداد دانشگاهی بوده که افتخاری برای جامعه قرآنی دانشگاهیان است که توانستند پرمخاطب‌ترین رویداد دانشگاهی را به خود اختصاص دهند.

خامنوی خیابانی تصریح کرد: امسال برای اولین بار موضوع جشنواره را در قالب یک سامانه طراحی کردیم که تمام مراحل ثبت نام از ابتدا که دانشجویان وارد فرآیند جشنواره می‌شوند و بعد از انتخاب رشته‌های مختلف ۀزمون‌های ما در همین سامانه برگزار و در نهایت معرفی شدگان به مرحله سراسری نیز در همین سامانه معرفی شدند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم بیان کرد: این سامانه یک برنامه جدیدی بود که باعث شد مخاطبین ما یک نظم پیدا کردند که هم برای خودشان این حضور ساده‌تر بود و هم برای تصمیمات مدیریتی راحت‌تر بودیم.

وی اضافه کرد: زمانی‌که مدیران جشنواره از تعداد شرکت کنندگان اطلاع داشته باشند خیلی دقیق‌تر می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و نتایج بهتری خواهد داشت.

خامنوی خیابانی تصریح کرد: ابتکار دیگری که داشتیم این بود که در این دوره تلاش کردیم بیشتر کار با همت دانشجویان انجام شود، از فضای اداری بیرون آورده و دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه را به عنوان دبیر جشنواره در هر دانشگاه منصوب کردیم که این کار باعث شد که جشنواره یک جلوه و پوسته دانشجویی پیدا کند و نشاطی که کارهای دانشجویی دارد در این دوره از جشنواره دیده شد.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم ادامه داد: خروجی که ما از مرحله دانشگاهی گرفتیم این است که حقیقتاً نخبگان وبرگزیدگان قرآنی دانشگاه‌های کشور که بهترین‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها هستند به این مرحله راه یافتند که امیدواریم بتوانیم این شور و ارتباط را بین دانشجویان حفظ کنیم که نتیجه آن این باشد که یک جامعه دانشگاهی متشکل در قالب یک شبکه قرآنی تشکیل دهیم که با هم‌افزایی که با هم خواهند داشت در رویدادهای کشوری در جامعه اسلامی بتوانند نقش‌آفرین باشند و در حل مسائل مؤثر باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha