• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402022013385
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول خبر داد:

اصلاح و ساماندهی هشت نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف ازنا

اصلاح و ساماندهی هشت نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف ازنا

ایسنا/لرستان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا گفت: سال گذشته ایمن‌سازی، اصلاح و ساماندهی هشت نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام شد.

سجاد درگاهپور بیستم اردیبهشت اظهار کرد: ازنا دارای ۴۴ کیلومتر راه چهار بانده، ۳۵ کیلومتر دو بانده، ۴۸ کیلومتر راه فرعی و ۳۴۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۳۴ کیلومتر راه روستایی خاکی است، که در سال گذشته ۸.۵ کیلومتر راه خاکی آسفالت و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا با اولویت نقاط حادثه‌خیز اقدام به ایمن سازی، اصلاح و ساماندهی هشت نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف محورهای مواصلاتی کرده است، اضافه کرد: اقدامات قابل توجهی در راستای ارتقای ایمنی و نگهداری و همچنین حمل و نقل عمومی در راه‌ها اصلی و راه‌های روستایی  شهرستان شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا اضافه کرد: ۵۰ بازدید دوره‌ای از پل‌های بزرگ و کوچک در راه‌های اصلی و روستایی و اتمام ثبت در سامانه bms کشور، پیگیری و برنامه‌ریزی جهت نصب روشنایی ورودی‌ها و تقاطع‌ها و نقاط حادثه‌خیز  شهرستان ازنا انجام و ۵۰۰ عدد تابلو و علائم در محورهای اصلی و روستایی نصب شده است.

درگاهپور گفت: شانه‌سازی در راه اصلی به طول ۲۰ کیلومتر، ایجاد شیب شیروانی ۱۵ کیلومتر در راه اصلی، لکه‌گیری و چاله‌گیری به میزان ۳۰۰ تن در راه‌های اصلی و ۲۰۰ تن راه‌های روستایی، علف‌زنی شانه در حریم راه به طول ۲۵۰ کیلومتر و پاکسازی ۸۰ کیلومتر قنو، گشت‌های مستمر حریم راه که در سال گذشته شناسایی ۲۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و بدون مجوز، ۱۲ مورد جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، ۱۰ مورد تخریب و قلع و قمع حصار، فنس، ساخت و ساز و حفاری با هماهنگی مراجع قضایی، ۳۰ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی و ۱۰۰ مورد انجام ترسیم کروکی که ۷۰ مجوز صادر و ۳۰ مورد مخالفت به دلیل واقع بودن در حریم جاده از مهمترین این اقدامات است.

وی تصریح کرد: در این مدت دو تقاطع غیرهمسطح و پرتصادف پیرعباد در محور ازنا - اراک و تقاطع همسطح ورودی ازنا دورود در شهرستان ازنا و همچنین تقاطع پازردآلو در محور ازنا دورود اقدام به نصب تابلو و علائم، اجرای خط‌کشی، نصب حفاظ نیوجرسی و گاردریل جهت ایمن‌سازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا از دیگر اقدامات انجام شده به  گشت‌های مستمر راهداری به صورت ۲۴ ساعته در ایام اربعین حسینی و ایام نوروز،   پاکسازی صحنه تصادف و جمع آوری لاشه حیوانات موجود در راه به تعداد ۴۰ مورد و تنظیم بستر یک دستگاه پل بزرگ اشاره کرد و بابیان اینکه برنامه‌ریزی و انجام روکش آسفالت در محور ازنا اراک به طول ۴.۵ کیلومتر و در راه‌های روستایی با لایه حفاظتی به طول ۲۵کیلومتر اقدام شده است.

درگاهپور به فعالیت‌های این اداره در حوزه معاونت فنی و راه‌های روستایی اشاره کرد و با بیان اینکه در ابتدای سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت فنی و روستایی ساخت ساختمان پلیس راه ازنا_اراک آغاز و در نیمه اول امسال تکمیل و به مرحله افتتاح خواهد رسید.

وی گفت: انجام آسفالت راه روستایی دوبلوکان از بخش مرکزی به طول هفت کیلومتر، تعمیر و مرمت پل‌های چرخستانک و علی‌آباد از بخش مرکزی، تجهیز و تعمیر راهدارخانه‌های محمودآباد و مرزیان و همچنین اداره مرکزی از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا بیان کرد: در حوزه حمل ونقل  و در راستای اهداف و برنامه‌های سال گذشته، نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر که از ابتدای سال ۱۴۰۱ در استان مشخص و به شهرستان ابلاغ شده است.

درگاه‌پور افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا با برقراری گشت‌های کنترلی مشترک با پلیس راه در مبادی نقاط فرار بار، موفق به شناسایی ۲۰۰ فقره تخلف در حوزه کالا و معرفی به کمیسیون تخلفات حمل و نقل، صدور ۴۰ پروانه عبور محموله ترافیکی، اعزام ناوگان به بندر امام خمینی (ره) جهت جا به جایی کالاهای اساسی و اعزام ۳۰ دستگاه اتوبوس به منظور جا به جایی زائرین اربعین حسینی(ع) به مرز مهران اقدام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha