• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402022113728
  • خبرنگار : 50616

نماینده مجلس شورای اسلامی:

افتخارآفرینی های جهان پهلوان عبدالله موحد برای آینده سازان کشتی الگوسازی شود

افتخارآفرینی های جهان پهلوان عبدالله موحد برای آینده سازان کشتی الگوسازی شود

ایسنا/مازندران نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، ازجهان پهلوان عبدالله موحد به عنوان یکی از قهرمانان بزرگ و شناخته شده کشتی آزاد ایران و جهان یاد کرد وگفت: افتخارآفرینی های جهان پهلوان عبدالله موحد در دهه ۴۰ و۵۰ باید برای آینده سازان کشتی استان وکشور الگوسازی شود.

علی اصغر باقرزاده در خصوص برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد درشهرستان بابلسربه خبرنگار ایسنا گفت: کمتر کسی به افتخاراتی که جهان پهلوان عبداله موحد بدست آورده، رسیده باشد.

وی با بیان اینکه پهلوان عبدالله موحد به عنوان یکی از مفاخر کشتی ایران و جهان و زاده شهربابلسر، استان پهلوان خیزمازندران، شناخته می‌شود، افزود: برگزاری مسابقاتی با عنوان جام عبدالله موحد به منظور یادآوری خاطره افتخارآفرینی این قهرمان نامی کشتی ایران وجهان است که نسل جوان وآینده ساز کشتی استان وکشور نیز با بزرگان کشتی خود آشنا وآنها را الگوی ورزشی خود قرار دهند.

این نماینده مجلس درخصوص برگزاری مسابقات کشتی جام موحد ادامه داد: عبدالله موحد یکی از مفاخر شهر بابلسر است که باید او را به نسل جدید بشناسانیم و نوجوانان و جوانان این شهر به این مهم برسند که بابلسر که نسبت به سایر شهرها شهر کوچکی است نیز می تواند قهرمانی به کشتی آزاد ایران معرفی کند که تاکنون کسی افتخارات آن را بدست نیاورده است.

افتخارآفرینی های جهان پهلوان عبدالله موحد برای آینده سازان کشتی الگوسازی شود

باقرزاده اضافه کرد: ما استعدادهای خوبی در شهرهای بابلسر، فریدونکنار و روستاهای اطراف داریم که در مصاف با حریفان خود در این مسابقات با کسب مدال های طلا و برنز نشان دادند که می توانند در سطح ملی و جهانی خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه میزبانی این جام در فرصت زمان کوتاهی به بابلسر داده شد، اما بلافاصله ستادهای اجرایی در شهرستان و استان شکل گرفت و توانستیم که میزبان کشتی گیران خوب ایرانی و خارجی باشیم.

نماینده مردم شهرستانهای بابلسر وفریودنکنار درمجلس شورای اسلامی گفت: قطعا امسال در برگزاری این جام کم و کاستی هایی بوده اما به دنبال این هستیم که هرسال میزبان این مسابقات باشیم و در سال های آینده با قوت و همت بیشتر و بکارگیری ظرفیت ها بر سطح کیفی و کمی آن بی‌افزاییم.

باقرزاده گفت: به دنبال این هستیم که با توسعه کشتی در این منطقه استعدادهای بیشتری را شناسایی کنیم و معتقدم که ظرفیت های بالایی در نوجوانان و جوانان وجود دارد و اگر به آن ها بهاء  داده شود و شرایط را به گونه ای مهیا کنیم که خودشان را باور کنند و مربیان و دست اندرکاران هم همت مضاعفی در کار داشته باشند،‌ قطعا بار دیگر از این شهر قهرمانان بزرگی به کشتی جهان معرفی خواهند شد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می آورند و سرود ملی در میادین بزرگ نواخته می ‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالله موحد یکی از کشتی گیران مطرح تیم ملی کشتی آزاد ایران اهل شهرستان بابلسر استان مازندران در دهه ۴۰ و۵۰  است که با کسب۶ نشان طلای مسابقات جهانی و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوان جام عبدالله موحد و یادواره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و یادبود آیت الله عباسعلی سلیمانی، از روزچهارشنبه در سالن ورزشی سرداران شهید نوبخت در بابلسر شروع شده وپنجشنبه شب با شناخت نفرات وتیم های برتر خاتمه خواهد یافت.

 دراین مسابقات درمجموع ۱۳۵ کشتی گیر درقالب تیم منتخب مازندران، بابلسر و نفرات دوم تا پنجم مسابقات قهرمانی نوجوانان کشوربه همراه کشتی گیرانی از کشور عراق و ارمنستان حضور دارند.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام عبدالله موحد، نیز  با حضور ۱۷۶  کشتی گیر از کشورهای ارمنستان و تاجیکستان به همراه سه تیم در قالب تیم ملی ایران در سنی نوجوانان ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در سالن ورزشی پیامبر اعظم آمل برگزار شده بود، که تیم ایران با ۹ مدال طلا و یک مدال نقره و ۲۴۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، تیم ارمنستان با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۷۶ امتیاز دوم شد و تیم تاجیکستان نیز با یک عنوان پنجمی به مقام سوم رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha