• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402022113737
  • خبرنگار : 50039

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

نگاه قرآن مهم‌ترین روش جهاد تبیین است/ این نگاه نمی‌تواند مخالف حقوق بشر باشد

نگاه قرآن مهم‌ترین روش جهاد تبیین است/ این نگاه نمی‌تواند مخالف حقوق بشر باشد

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان نگاه قرآن را مهمترین روش برای جهاد تبیین دانست و گفت: این نگاه نمی‌تواند مخالف حقوق بشر باشد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره) جامعه المصطفی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: در نگاه قرآن کریم به مقام انسان، آیات بسیاری نازل شده که مهمترین تعبیر آنها خلافت الهیه است.

وی با بیان اینکه انسان جانشین خداوند متعال است، ادامه داد: این خلافت انحصاری نیست و معنی عام دارد زیرا این زمینه در انسان با توجه به ویژگی کرامت او وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان نگاه قرآن را مهمترین روش برای جهاد تبیین برشمرد و افزود: این نگاه اعتقادی، قرآنی و خدایی نمی‌تواند مخالف حقوق بشر باشد.

وی با تأکید بر اینکه انسان ذاتاً خداخواه است نه مستکبرخواه، خاطرنشان کرد: ذات مستکبران عالم برتری جویی بوده و نمونه‌ای از ویژگی فرعون صفت‌ها را امروز در برخی کشورها شاهد هستیم که انداختن بمب اتمی در هیروشیما و ناکازاکی نمونه‌ای از جنایت آنهاست.

آیت الله نورمفیدی، آمریکا را ریشه همه مفاسد جهان عنوان و اضافه کرد: آنها انسان را برده و مطیع خود می‌خواهند و با یک بررسی می‌توان فهمید جنگی که در اوکراین درست شده با دخالت‌ها و برنامه‌های آمریکایی‌ها بوده است و به روسیه حق می‌دهیم که از خود دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه باید در مقابل قرآن تعظیم کرده و از تفرقه افکنی که کار شیطان است دوری کنیم، تصریح کرد: دنیا خیلی گرفتار است و همه ملت‌های جهان باید مفاهیم آیات قرآن کریم را بفهمند تا از مسیر خدا منحرف نشده و فاصله نگیرند.

نماینده ولی فقیه در گلستان راه‌اندازی شبکه‌های تفرقه افکن شیعه علیه اهل سنت و اهل سنت علیه شیعه را ریشه در سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس دانست و عنوان کرد: اقدامات دشمنان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها مصادیق بسیاری دارد که باید به همه آنها توجه شود.

به گزارش ایسنا، این کنفرانس با حضور میهمانان ویژه از چندین کشور جهان از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در شهر گرگان آغاز و عصر امروز پنج شنبه به پایان می‌رسد.

در این کنفرانس پیام‌های تجمع علمای مسلمین لبنان توسط شیخ حسین قبریس نماینده این تجمع و پیام شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت توسط نماینده‌ایشان قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha