• جمعه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402022214114
  • خبرنگار : 50491

نماینده ولی فقیه در گلستان عنوان کرد؛

ایجاد بازار تسلیحاتی هدف آمریکا از راه‌اندازی جنگ‌/ مسلمانان بازیچه بیگانگان نشوند

ایجاد بازار تسلیحاتی هدف آمریکا از راه‌اندازی جنگ‌/ مسلمانان بازیچه بیگانگان نشوند

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان گفت: آمریکایی‌ها برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های تولید سلاح و برای به دست آوردن پول هنگفت، خواهان تداوم جنگ در کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای اسلامی هستند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز جمعه ۲۲ اردیبهشت در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به مسائل کشور سوریه اظهار کرد: جریانات مختلفی در سوریه اتفاق افتاد و آمریکا، کشورهای عربی و دیگر کشورها با خرج پول‌های هنگفت برای براندازی این کشور وارد عمل شدند اما پس از ۱۲ سال به این مسئله پی بردند که دنیا فقط دست آنها نیست.
 
وی با بیان اینکه امروز سوریه از حوادث و فراز و نشیب‌ها سربلند بیرون آمد، افزود: در کنفرانس کشورهای اسلامی همه تصمیم گرفتند جایگاهی برای سوریه اختصاص ندهند و حتی روابط خود را با این کشور قطع کردند اما امروز همان کسانی که به دنبال انزوای سوریه بودند در تب‌وتاب از سرگیری روابط با این کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه تغییر جایگاه کشور سوریه نشانه قدرت جبهه مقاومت در برابر آمریکا و دیگر کشورهای استکباری است، بیان کرد: دیگر اینطور نیست که تنها آمریکایی‌ها در دنیا نقش‌ ایفا کنند، در یمن هم مذاکرات با عربستان سعودی آغاز شده و این مهم نتیجه از سرگیری روابط بین ایران و عربستان سعودی است.

نورمفیدی از کشته شدن ۳۵۷ هزار یمنی بر اثر حمله عربستان‌سعودی با این کشور خبر داد و یادآور شد: بسیاری از یمنی‌ها بر اثر گرسنگی جان باختند، امروز تعامل بین ایران و عربستان‌سعودی و تغییر و تحولات یمن، آمریکایی‌ها را نگران کرده و به‌دنبال سنگ‌اندازی هستند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به عنوان یک ظالم و مستکبر جهانی دست به جنایات بسیاری زده است، تصریح کرد: آنها همه جنایت‌ها را برای حفظ منافع خود انجام می‌دهند برای همین امروز مخالف توافق بین ایران و عربستان‌سعودی هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان، آمریکایی‌ها برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های تولید سلاح و برای به دست آوردن پول خواهان تداوم جنگ در کشورهای مختلف از جمله منطقه هستند، گفت: آمریکا جنگ بین دو کشور اسلامی عربستان‌سعودی و یمن را به بازاری برای فروش اسلحه‌ها و تولیدات سلاح خود تبدیل کرده است.

نورمفیدی تاکید کرد: چرا باید کشورهای اسلامی بازیچه بیگانگان باشند،‌ مسلمانان تا کِی باید خواب باشند و امیدوارم دو کشور اسلامی یمن و عربستان سعودی به توافق برسند و خیال خام آمریکایی‌ها به سرانجام نرسد.

امام جمعه گرگان در ادامه از زحمات جمعیت هلال احمر قدردانی کرد و افزود: نیروهای هلال احمر در شرایط دشوار و سخت که مردم‌ گرفتار آتش، زلزله، تصادف و غیره می‌شوند به فریاد حادثه‌دیدگان می‌رسند، کسانی که در جمعیت هلال احمر مشغول به کارند فعالیت خود را صرفا به عنوان یک شغل نبییند بلکه انگیزه آنها انجام عمل صالح باشد تا از خیر اخروی بی‌نصیب نمانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha