• جمعه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402022214135
  • خبرنگار : 50598

دری نجف آبادی:

کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی اسرائیل را پای میز محاکمه بکشند

کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی اسرائیل را پای میز محاکمه بکشند

ایسنا/مرکزی امام جمعه اراک گفت: از کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی درخواست داریم که اسرائیل را پای میز محاکمه بکشند و از جنایت‌های صهیونیست ها جلوگیری کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۲۲ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: تعدادی از افراد از لحاظ معرفتی در سطح پایینی هستند چراکه با جهالت و غفلت، عمر خود را بیهوده گذرانده و برای آخرت هیچ اندوخته‌ای ذخیره نکرده‌اند در حالی که ما باید همواره در سایه تقوا و معرفت، قله های کمال را فتح کنیم. 

امام جمعه اراک با اشاره به سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: امام صادق(ع) پیشوای بزرگ مذهب تشیع است. تا پیش از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به دلیل فشارهای بنی امیه، مردم از احکام دین اطلاع چندانی نداشتند اما بعد از حضور ایشان با همه فشارها و سختی‌ها فرصتی پیش آمد تا احکام نورانی اسلام را برای مسلمانان بیان کنند. این دو امام بزرگوار، تجلی و تبلور مذهب بزرگ تشیع بوده و مکتب اهل بیت را به جهانیان نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: میراثی که امام صادق(ع) از لحاظ فرهنگی، علمی، فقهی و معرفتی برای ما برجای گذاشته بسیار گرانبهاست و وقتی عظمت بزرگان تشیع را می‌بینیم به شکوه مذهب شیعه و اسلام پی می‌بریم. مسلمانان از ابتدای تاریخ اسلام زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌های دشمنان بوده‌اند اما هیچگاه از دین و مذهب خود عقب نشینی نکرده‌اند و در راه اسلام جان خود را فدا کرده‌اند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اگر آثار امام صادق(ع) در طول تاریخ حفظ می‌شد اکنون از علم و دانش ایشان بسیار بیشتر بهره‌مند می‌شدیم تصریح کرد: ما باید عدالت اسلام را در جهان گسترش دهیم و برای پاسداری از حریم اهل بیت و نظام اسلامی تلاش کنیم. باید در برابر تهاجم وحشیانه دشمنان آماده باشیم و از آرمان‌های امام و اسلام و انقلاب دفاع کنیم. 

امام جمعه اراک با اشاره به جنایت‌های اخیر اسرائیلی‌ها خاطرنشان کرد: در هفته گذشته فلسطینی‌ها برای مقابله با حمله صهیونیست‌ها بیش از ۸۳۰ موشک به طرف آن‌ها پرتاب کرده‌اند. اگر این عکس العمل‌ها نباشد اسرائیلی ها به هیچ مسلمانی رحم نمی‌کنند. از کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی درخواست داریم که اسرائیل را به میز محاکمه بکشند و از جنایت‌های صهیونیست ها جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به کشتار رنگین‌پوستان و جنایت علیه زنان در امریکا و کانادا افزود: انگلیسی‌ها با غارت سرمایه و ثروت کشورهای فقیر آفریقایی برای خود جشن‌های قرون وسطایی تاج‌گذاری می‌گیرند که بسیار باعث تاسف است. 

وی با بیان اینکه مسئولین باید برای حل مشکلات کشور تلاش بیشتری کنند گفت: اگر مسئولی در مقام عمل، تخلف کند و در حق مردم خیانت کند، شیعه امام صادق(ع) نیست. پیروان شیعه در صراط مستقیم ایمان و عمل صالح حرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: باید توسط این وزارت، تولیدات کشورمان را صادر کنیم و نظارت بر کیفیت واردات، صادرات و کنترل قیمت‌ها را در دستور کار قرار گیرد. ما امانت‌دار و خدمت‌گزار ملت هستیم و این وزارتخانه ها وسیله خدمت به مردم و نیازمندان است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha