• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۲:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402022314319
  • خبرنگار : 50039

رئیس سازمان آتش‌نشانی گرگان خبر داد:

عبور میلگرد از شانه کارگر جوان ساختمانی در گرگان

عبور میلگرد از شانه کارگر جوان ساختمانی در گرگان
عکس تزئینی است

ایسنا/گلستان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از سقوط کارگر جوان بر روی میلگردهای ساختمانی در حال ساخت خبر داد.

موسی الرضا صفری شامگاه جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات حادثه سقوط کارگر خیابان آبان مرکزی پرداخت و اظهار کرد: در پی تماس حدود ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه امروز شهروندان و مسئولان ساختمان در حال احداث در خیابان مذکور با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط یک کارگر از ارتفاع بر روی میلگردهای ساختمانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی گرگان نیروهای زبده عملیاتی خود را به محل حادثه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره ۲ و تیم امداد کمکی از ایستگاه شماره سه به محل وقوع حادثه اعزام شدند، ادامه داد: تیم‌های عملیاتی پس از رسیدن به محل حادثه کارگر جوان حدود ۲۵ ساله‌ای را مشاهده کردند که حین کار به علت نامعلوم از طبقه منفی یک به طبقه منفی سه به روی میلگردهای ساختمانی سقوط کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از فرو رفتن میلگرد از پشت کتف به داخل بدن و خارج شدن از قسمت سرشانه کارگر خبر داد و افزود: با تلاش‌های نیروهای آتش‌نشانی و رعایت کامل اصول ایمنی، مصدوم به وسیله بالابر از روی طبقات بالا به سطح زمین انتقال داده شد.

وی با تأکید بر اینکه کارگر جوان از ناحیه دست و پهلو به سختی زخمی شده بود، خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات آتش‌نشانان، فرد مصدوم بلافاصله به عوامل اورژانس جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل داده شد.

این مقام مسئول به آغاز عملیات درمان این جوان در یکی از مراکز درمانی شهر گرگان اشاره کرد و گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی بوده و پس از تکمیل اطلاع رسانی می‌شود.

وی رعایت قوانین حفاظتی و اصول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی را از مهمترین دستورالعمل‌های قابل اجرا در ساختمان‌های در دست احداث دانست و تصریح کرد: کارگران کارگاه‌های ساختمانی باید مجهز به کلاه و کفش ایمنی باشند و بسته به شرایط و نوع کار، سایر وسایل حفاظت فردی همچون دستکش، ماسک، کمربند و طناب نجات نیز مطابق ضوابط آئین نامه مربوط باید در اختیار آنها قرار گیرد و هنگام کار در لبه سطوح شیبدار باید موانع مناسب و کافی برای جلوگیری از سقوط کارگر یا ابزار مورد استفاده پیش‌بینی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha