• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402022314689
  • منبع : نمایندگی قزوین

دومین جشنواره سواد رسانه‌ای در قزوین برگزار می‌شود

دومین جشنواره سواد رسانه‌ای در قزوین برگزار می‌شود

ایسنا/قزوین مسئول فضای مجازی بسیج استان قزوین از برگزاری دومین جشنواره نهضت سواد رسانه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

مرتضی امیری در جمع خبرنگاران با تأکید بر اهمیت نشر و بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این جشنواره نهضت سواد رسانه در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای می‌تواند کنشگری‌های آگاهانه و فعالانه در بستر فضای مجازی را فراهم کند، به گونه‌ای که عموم مردم به شکلی آگاه و هوشیار در مواجهه با فضای مجازی عمل کنند.

مسئول فضای مجازی بسیج استان قزوین افزود: سازمان فضای مجازی بسیج به عنوان یکی از سازمان‌های متولی این امر بر خود واجب می‌داند تا جهت ارزیابی عملکردها، توانایی‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه اقدامات اثربخش را در دستور کار خود قرار دهد.

وی گفت: یکی از مهمترین روش‌ها برای رسیدن به این نقطه مطلوب برگزاری جشنواره‌های تخصصی است و سازمان فضای مجازی بسیج در نظر دارد برای دومین سال متوالی اقدام به برگزاری جشنواره سواد رسانه‌ای در راستای جهاد تبیین سواد رسانه‌ای کند و این جشنواره در محورهای تربیت رسانه‌ای، جریان‌شناسی، رسانه‌شناسی، فناوری‌های نوین ارتباطی، اقتصاد رسانه‌ای، اشتغال رسانه‌ای و کارآفرینی رسانه‌ای برگزار می‌شود و علاقه‌مندان و فعالان فضای مجازی می‌توانند در قالب‌های سخنرانی، موشن‌گرافی، پوستر، اینفوگرافی و کتاب آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۱۰ تیرماه است، اظهار کرد: آثار منتخب در مرحله استانی جهت رقابت در سطح کشوری به جشنواره کشوری این رویداد که مرداد ماه برگزار خواهد شد ارسال می‌شوند.

وی ادامه داد: همه تولیدکنندگان بایستی نسبت به جذابیت اثر برای مخاطبین و توانایی آن برای جذب مخاطب، گنجاندن پیام‌های مهم سواد رسانه‌ای درآثار تولیدی، به روز بودن موضوعات یا به روز بیان کردن حوادث گذشته در قالب جدید بیان کردن موضوعات و مسائل پر بسامد رسانه‌ای تأکید ویژه داشته باشند.

امیری بیان کرد: شرکت‌کنندگان بایستی از ارسال آثار تاریخ مصرف گذشته، تکراری، غیرتولیدی و از منابع نامعلوم و بدون شناسنامه، ارسال آثار دیگران بدون کسب اجازه و باز ارسال آثار تولیدی موجود در وب سایت‌ها و فضای مجازی به طور کلی و نیز آثاری که در جشنواره سال گذشته حضور داشته‌اند، خودداری کنند.

مسئول فضای مجازی بسیج استان قزوین در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات این رویداد با آی دی H.pilechi و paeez_e۱۹۹۱ در تلگرام و ادمین صفحه اینستاگرام به آدرس http://Instagram.com/qazvin_nasra در ارتباط باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha