• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022415341
  • خبرنگار : 50405

نماینده مردم سرخس در مجلس خبر داد

افزایش ۷۵ درصدی بودجه خراسان رضوی از محل ۳درصد سهم فروش نفت و گاز

افزایش ۷۵ درصدی بودجه خراسان رضوی از محل ۳درصد سهم فروش نفت و گاز

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ سهم ۳ درصدی خراسان رضوی از فروش نفت و گاز اشتباه محاسبه شده بود، گفت: مجلس با انجام محاسبات دقیق رقم ذکر شده برای خراسان رضوی را به میزان ۷۵ درصد افزایش داد.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های بودجه عمرانی استان‌ها سهم ۳ درصد از فروش نفت و گاز است، اظهار کرد: این یکی از شاخص‌های جدی و از منابع مهم بودجه عمرانی هر استان به شمار می‌رود. این‌ اعتبار بر اساس میزان درآمد واقعی فروش نفت و گاز محاسبه می‌شود که در لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده بود، محاسبه دقیقی برای ۳ درصد نفت و گاز از منابع درآمدی حقیقی از محل درآمدهای دولت انجام نشده بود، به این معنی که درآمد حاصل از میزان فروش نفت و گاز آمده بود، اما عدد ۳ درصدش صحیح محاسبه نشده بود.

وی افزود: این سهم ۳درصد بر اساس منابعی که خود دولت برای فروش نفت و ‌گاز پیش‌بینی کرده بود، توسط مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق محاسبه شد، آنچه که دولت برای خراسان رضوی از سهم ۳درصدی فروش نفت و گاز پیش‌بینی کرده بود، برای یک سوم مناطق نفت‌خیز ‌و گازخیز استان ۳۷ میلیارد تومان و برای دو سوم سهم مناطق محروم استان ۹۸ میلیارد تومان بود که که این اعداد براساس منابع فروش نفت ‌و گاز صحیح نبود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ ادامه داد: به عبارت دیگر ما در قانون مصوب بودجه این اعداد را واقعی کردیم، بدین صورت که برای مناطق نفت‌خیز و گازخیز خراسان رضوی که تنها شامل شهرستان سرخس می‌شود، اعتبار را به ۵۸ میلیارد تومان و سهم مناطق محروم خراسان رضوی را به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش دادیم که در مجموع سهم محاسبه شده برای خراسان رضوی از ۳ درصد نفت و گاز را در حدود ۷۵ درصد افزایش دادیم.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به اعتبارات ویژه محرومیت‌زدایی، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی اعتباراتی را ویژه محرومیت‌زدایی در اعتبارات استانی پیش‌بینی کرده است. این رقم در کل کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان است و از این محل ۴۵۰ میلیارد تومان به استان خراسان رضوی تعلق دارد که برای هزینه پروژه‌های آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha