• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402022415478
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستای خراسان شمالی طی تابستان امسال

آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستای خراسان شمالی طی تابستان امسال

ایسنا/خراسان شمالی قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود آبرسانی سیار طی تابستان امسال به ۱۰۰ روستا انجام شود.

 منصور درتومی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۲۴ شهر و ۷۱۳ روستا در حوزه آبرسانی تحت پوشش خدمات شرکت آبفای استان قرار دارد و حدود ۲۰ روستا نیز غیر تحت پوشش می باشد و شرکت آبفای استان اعلام می دارد در صورت مشارکت شوراها و دهیاران آبرسانی به این روستاها نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: تامین بخشی از آب مورد نیاز مشترکین در ۳ شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از محل سدهای شیرین دره، بارزو و بیدواز بوده و مابقی از طریق چاه هایی که وجود دارد تامین می شود و با توجه به کاهش بارندگی های سال های گذشته و تداوم خشکسالی و افزایش میزان مصارف مشترکین، گاهی در تامین آب با مشکلاتی مواجه خواهیم بود که نیازمند مساعدت و همراهی مشترکان در بحث مدیریت مصرف آب هستیم.

درتومی با اشاره به تنش آبی در بیش از ۲۰۰ روستا در سطح استان گفت: سرانه مصرف هر مشترک ۱۵۰ لیتر برثانیه است و عموما بیش از این سرانه در اختیار مشترکین در سطح روستاها قرار می گیرد و با توجه به مصارف غیر شرب از جمله مصارف حوزه دام و حوزه کشاورزی که بخشی از آن با زندگی مردم روستا عجین شده است، در بعضی نقاط با کمبود آب شرب مواجه هستیم و در کنار آن روستاهایی هستند که منبع تامین آب شرب بهداشتی نداشته و به ناچار از طریق تانکر سیار تامین آب می شوند.

وی با بیان اینکه ۹ دستگاه تانکر آبرسانی در سطح استان وجود دارد، گفت: بیش از ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می شوند و با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر منابع آبی استان، پیش بینی می شود این تعداد به ۱۰۰ روستا در تابستان پیش رو افزایش یابد.

این مقام مسئول اظهار کرد: اگرچه شرکت آبفای استان با تمام ظرفیت های نیروی انسانی و ماشین آلات و تجهیزات جهت تامین آب شرب پایدار در خدمت هم استانی ها می باشد تا با کمترین مشکل تابستان پیش رو را پشت سر بگذاریم اما در این میان همراهی و همکاری مشترکین در مدیریت مصرف آب، کمک بسیار شایانی خواهد بود.

وی در خصوص کیفیت آب شرب شهر بجنورد نیز گفت: حدود ۷۰ درصد از آب شرب شهر بجنورد از محل سد شیرین دره تامین می شود و  با توجه به ویژگی های خاص منابع سطحی، ممکن است طعم و بوی آب گاها برای ذائقه مشترکین نامطلوب باشد و جهت رفع آن ضمن برداشت آب از سطح بالایی سد و تزریق کربن فعال نیز انجام می شود و علاوه بر آن نمونه برداری های مستمری توسط مرکز بهداشت به عنوان دستگاه نظارتی از ۳۶ نقطه شهر بجنورد به صورت روزانه انجام می شود تا آب شرب سالم و بهداشتی که دارای استانداردهای لازم است در اختیار مشترکین قرار گیرد.

قائم مقام شرکت آبفای استان خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه با طعم و بو و اتفاقات در سطح  شهر با شماره ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی شرکت آبفای استان تماس گرفته و مشکل را به همکاران جهت بازدید و رفع مشکل اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha