• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402022415737
  • خبرنگار : 50175

رئیس گمرک ایران:

مناطق ویژه اقتصادی یکی از زیرساخت‌های توسعه سرمایه‌گذاری است

مناطق ویژه اقتصادی یکی از زیرساخت‌های توسعه سرمایه‌گذاری است

ایسنا/لرستان رئیس گمرک ایران گفت: مناطق ویژه اقتصادی یکی از زیرساخت‌های توسعه سرمایه‌گذاری است.

محمد رضوانی‌فر امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه در مراسم کلنگ‌زنی سه پروژه در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های مناسبی که در کشور برای توسعه سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت سرمایه‌گذار خارجی و همچنین انتقال تکنولوژی و دانش فنی وجود دارد، مناطق ویژه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه با ایجاد ظرفیت‌ها باید تلاش کرد که این منطقه ویژه به منطقه نیمه فعال یا غیرفعال تبدیل نشود، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در موقعیت خاصی قرار گرفته به‌گونه‌ای که در مجاورت دو استان دیگر قرار دارد و می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

رئیس گمرک ایران با بیان اینکه البته برای فعالیت گمرک باید ملاک‌ها و حداقل‌هایی که برای گمرک لحاظ شده، مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: گمرک از مجموعه خدمات ارائه دهنده‌ای است که استقرار آن در مناطق ویژه اقتصادی کمک می‌کند تا کار تولید، تجار و فعالان اقتصادی تسریع شود و فعالان اقتصادی بتوانند با این زیرساخت‌ها، کالاها را با شرایط، تخفیفات و تسهیلات ویژه که در مناطق ویژه اقتصادی وجود دارد، وارد و پردازش و ارزش‌افزوده ایجاد کنند و یا صادر کنند.

رضوانی‌فر خاطرنشان کرد: از همین امروز امکان ارائه خدمات در گمرک منطقه ویژه اقتصادی بروجرد فراهم است و هر تولیدکننده بخواهد می‌تواند، خدمات بگیرد.

وی اضافه کرد: همزمان با توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی، کار توسعه گمرک شروع شده که امید می‌رود زیرساخت‌های فراهم تا به شکل شایسته بتواند خدمات را ارائه دهد.

رئیس گمرک ایران با اشاره به بسته حمایتی گمرک، افزود: در سال جاری مقرر شد به‌صورت ویژه از تولید حمایت شود، مجموعه‌ای از خدمات را در گمرک برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌ایم.

رضوانی‌فر اظهار کرد: بخشی از آن ارائه خدمات ترخیص کالا است ضمن اینکه سرعت و انجام تشریفات با حداکثر سرعت انجام می‌شود، پذیرش ضماتنامه به‌جای حقوق عوارض گمرکی، ترخیص درصدی فراهم شده و در برخی مواقع شرکت‌ها با دریافت ارز مواجه می‌شوند که با سازکارها اجازه می‌دهیم ۹۰ درصد کالا را ترخیص کنند.

وی تصریح کرد: امکان استفاده از بیمه، توسعه انبار اختصاصی برای شرکت‌های بزرگ تولیدی، امکان استفاده از حمل یکسره و از ظرفیت بند یک ماده ۳۸ قانون صادرات و واردات که اگر شرکت‌های بزرگ در تأمین قطعات مصرفی تنگنا دارند با سرعت بیشتری از ظرفیت قانونی استفاده شود تا این قطعات تأمین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha