• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402022415809
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی مطرح کرد:

فعالیت ۷ هزار ایستگاه تلویزیونی در استان‌های کشور

فعالیت ۷ هزار ایستگاه تلویزیونی در استان‌های کشور

ایسنا/خراسان جنوبی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴۹ ایستگاه تلویزیونی و رادیویی در خراسان جنوبی فعال است، گفت: هم اکنون ۷ هزار ایستگاه تلویزیونی در استان‌های کشور داریم.

علیرضا شریفی امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در مراسم افتتاح رسمی پروژه‌های بزرگ فناوری و توسعه‌ای صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار کرد: به برکت خدمات نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر تمامی نقاط کشور مملو از سیگنال های رادیو و تلویزیون است و افتخار خدمت در سطح ۶۰ شبکه داخلی و خارجی را داریم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی تنها دو شبکه با پوشش بسیار محدود وجود داشت، افزود: سیگنال رسانی ماهواره برای مناطق صعب العبور بسیار متداول است اما به جهت تهدیدهایی که در دنیا مخصوص جمهوری اسلامی است مجبور شده‌ایم از انتشار زمینی استفاده کنیم و موانع بسیاری در این زمینه وجود دارد.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی ادامه داد: عدم پوشش یکنواخت خراسان جنوبی مطالبه به حق است و موانع بسیاری مانع این سیگنال رسانی می شود و چالش هایی را ایجاد می کند.

وی به پهناور بودن خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث حمل هزینه بر شدن بحث سیگنال رسانی می شود و در حال حاضر ۳۴۹ ایستگاه رادیو و تلویزیون در خراسان جنوبی احداث شده است تا بتوانیم جمعیت را پوشش دهیم و قابل قیاس نیست و آورده های خوبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم.

شریفی بیان کرد: ۳۶ ایستگاه آنالوگ به دیجیتال در استان امروز افتتاح می شود و صدا و سیما در ازای ارائه خدمات، بار آن افزایش می یابد چرا که متولی امر سیگنال رسانی است و تامین هزینه ها و نیرو بر گردن خودش قرار دارد.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی ادامه داد: خراسان جنوبی در زمینه HD شدن نسبت به بسیاری از استان‌ها جلوتر قرار دارد.

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس نیز اظهار کرد: حقیقتا بی انصافی است که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به طور کل در سطح ملی تشکر و تقدیر نداشته نباشیم.

وی ادامه داد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی علی رغم وجود هجمه ها مسیر خود را با قدرت طی می کند و صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز اقدامات خوبی چه در حوزه زیرساختی و چه در تولید برنامه های فاخر انجام داده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه تعامل خوبی امروز بین مجلس و صدا و سیما وجود دارد، یادآور شد: اقدامات خوبی در این راستا انجام شد و یک نمونه بهینه سازی مصرف انرژی بود که صدا و سیما پیش قدم شد تا این فرهنگ سازی در جامعه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شد ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه جهت بهینه سازی مصرف انرژی در جامعه در نظر گرفته شود و بتوانیم به انتظارات موجود جامه عمل بپوشانیم.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مناطق فاقد پوشش صدا و سیما 

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در مصوبات سفر دوم برای تجهیز مناطق فاقد پوشش صدا و سیما خبر داد. 

وی اظهار کرد: متأسفانه در سفر اول به دلیل استقرار نداشتن برخی مدیران، برای صدا و سیما مصوباتی را نداشتیم اما هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان متمم گرفتیم که ۶۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل و تجهیز ساختمان های تولید و پخش ایستگاه‌های رادیویی و صدا و سیما دریافت شد.

وی ادامه داد: در سفر دوم هم توانستیم ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز مناطق فاقد پوشش اعتبار بگیریم که البته هنوز ابلاغ نشده است.

استاندار در تشریح جایگاه رسانه ملی در شرایط موجود، با بیان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در جنگ و تقابل نابرابر رسانه ای دشمن قرار گرفته، تصریح کرد: دشمن در این جنگ رسانه ای در مقابل ارتش و سپاه ما زانو زده اما متأسفانه حرف اول را می‌زند.

قناعت با بیان اینکه صدا و سیما از ابتدای انقلاب تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته، یادآور شد: هر روز چندین رسانه فارسی زبان علیه موازین نظام در حال فعالیت هستند و جوانان را نشانه گرفته‌اند و در حال القا کردن این هستند که مردم انقلاب خسته شده‌اند. 

به گفته وی؛ در دولت سیزدهم شاهد پای کار آمدن مدیران دلسوز و انقلابی در سازمان صدا و سیما هستیم که امیدواریم رسانه ملی به اهداف خود برسد.

وی از صدا و سیما به عنوان قوه چهارم بعد از قوای مقننه، قضائیه و مجریه یاد کرد و افزود: اهالی خراسان جنوبی مردم انقلابی و ارزشی هستند و به همین دلیل درصد مشارکت این استان از اول انقلاب رتبه اول و دوم کشوری است و نماز جمعه ها همیشه باشکوه برگزار می‌شود.

استاندار تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان دیدار ریاست جمهوری با مردم با وجود اغتشاشات در فضای آزاد برگزار شد، این مهم کار انقلابی مردم خراسان جنوبی است که باید قدر دانسته شود.

قناعت بیان کرد: جمع کردن مردم یکی از سخت ترین اقدامات در کشورها ست اما  این مهم با وجود مردم ولایت مدار خراسان جنوبی در سفر رئیس جمهوری محقق شد و مردم این استان همواره پای کار نظام هستند.

وی به مطالبات مردم خراسان جنوبی از صدا و سیما اشاره کرد و افزود: موج رادیو در تمام استان تصویب و ثابت نیست که رفع این کاستی را از سازمان صدا و سیما درخواست داریم.

استاندار به تأمین تجهیزات لازم برای برقراری پوشش رادیویی و تلویزیونی در تمام استان به عنوان دیگر درخواست‌ها عنوان کرد و افزود: نقاطی در استان داریم که فاقد هرگونه پوشش و شبکه استانی است لذا پوشش رادیویی و تلویزیونی باید در دستور کار سازمان باشد.

به گفته وی؛ ۴۴.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش (ps3 , ps4)  هستند که جای قدردانی دارد لذا ۵۶ درصد دیگر باید در اولویت سازمان قرار بگیرد.

قناعت، خواستار پوشش کامل رادیو و تلویزیون در استان شد و گفت: صدا و سیمای خراسان جنوبی ارتباط خوبی با دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند و با وجود مطرح کردن مشکلات مردم، آن‌ها را ناامید نمی‌کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha