• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402022415811
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

روحانیت نقش هدایت فکری و سیاسی جامعه را برعهده دارند

روحانیت نقش هدایت فکری و سیاسی جامعه را برعهده دارند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: روحانیت نقش هدایت فکری، دینی، سیاسی و بصیرت‌افزایی جامعه را بر عهده دارند.

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در آیین تجلیل از اساتید و مبلغین برتر استان اظهار کرد: دشمن می‌داند که کدام قسمت را هدف قرار دهند تا نظام اسلامی را ساقط کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه در کشور و شبکه‌های معاند نوک انگشتان به سمت روحانیت است که باید پاسخگو باشند در حالی که آنان به لحاظ قانونی وظیفه‌ای برای پاسخگویی ندارند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: روحانیت انقلابی بودند که با هدایتگری خود کمک کردند که انقلاب اسلامی شکل گرفته و پیروز شد و بعد در بحث مقابله با گروهک‌ها و تجزیه‌طلب‌ها و دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند.

قناعت افزود: روحانیت نقش هدایت فکری، دینی، سیاسی و بصیرت‌افزایی جامعه را بر عهده دارند و دشمن اکنون اقدامی هدفمند برای تخریب جایگاه روحانیت را در دستور کار قرار داده است.

وی به نقش روحانیون در دعوت مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی‌ها مختلف از جمله ۲۲ بهمن اشاره کرد و ادامه داد: راهپیمایی‌ها و حضور پررنگ مردم در مراسمات ملی و مذهبی و تشییع پیکر شهدا از جمله رفراندم‌های جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام و انقلاب مدیون خون شهدا است که روحانیون آنان را تربیت کردند، اظهار کرد: جریان انقلابی بود که دفاع مقدس را مدیریت کرد و یکی از اشتباهات بزرگ ما این بود که بعد از جنگ مدیریت اقتصادی و اجرایی کشور را دست جریان انقلابی ندادیم.

وی با بیان اینکه در هیچ نقطه دنیا هیچ حکومتی بعد از پیروزی رفراندوم و همه‌پرسی برای روی کار بودنش به جزء جمهوری اسلامی ایران برگزار نکرده است، تصریح کرد: امروز شاهد برنامه هدفمند دشمن هستیم که نوک پیکان آن به سمت روحانیت است، اما علی‌رغم تبلیغات گسترده دشمن به ندرت شاهد بی‌احترامی به روحانیت هستیم‌ چراکه مردم ما هنوز انقلابی و متدین هستند.

حجت الاسلام محسن محمدی، مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت نیز گفت: در سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی حدود ۲۰ میلیارد تومان برای مباحث حوزه دین مصوبه داریم.

وی با اشاره به آیه «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَی المُؤمِنینَ إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ؛خداوند بر مؤمنان منت نهاد هنگامی که در میان آنها، پیامبری از خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد»، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمود من مبعوث شدم که معلم باشم و طبیعتاً علما هم این نقش را در جامعه ایفا می‌کنند و این مسئولیت به دوش علما است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت با اشاره به نقش علما در اصلاح جامعه و تزکیه مردم اشاره کرد و افزود: وجود و حضور روحانیون در هر مکان و منطقه‌ای موجب برکات و امنیت روحی و روانی جامعه است.

محمدی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در حدیث شریفی می‌فرمایند که علما وارث انبیا الهی هستند، ادامه داد: همانگونه که در گذشته قسمتی از جامعه قدردان انبیاء بودند امروز هم قسمتی از جامعه قدران زحمات علما و روحانیت هستند.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت خاطرنشان کرد: امروز جامعه روحانیت همانند انبیاء میراث‌دار همه خوبی‌ها و محاسن و این مباحث هستند ای بسا همانند دوران پیامبر اکرم(ص) که این رفتارها بود امروز هم نسبت به بعضی‌ها باشد اما روحانیت این عرصه و صحنه را برای جولان دیگران ترک نخواهند کرد.

در پایان این دیدار از عده‌ای از مبلغان خراسان جنوبی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha