• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402022515941
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار عنوان کرد

رشد جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷۳درصد است

رشد جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷۳درصد است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد جمعیت در این استان ۱.۷۳ درصد است.

سید علی احمدزاده در نخستین رویداد تحول آفرین مسیر نجات در راهبری بحران جمعیت که به همت امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با بیان اینکه موضوع جمعیت و جوانی جمعیت به اندازه مهم و حیاتی است که نیازمند خروجی تاثیرگذار و تحول‌زاست، افزود: طی سه دهه گذشته آنقدر بر موضوع کنترل جمعیت تبلیغات صورت گرفت و پافشاری شد که رشد جمعیت منفی شد و اولین کشور جهان که رشد منفی جمعیت داشت لقب گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت هر کشوری باید ۲.۵ درصد باشد، اظهارکرد: رشد جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷۳ درصد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سایر کشورها وضعیت بهتری به لحاظ جمعیت و فرزندآوری نسبت به کشور ما دارند، خاطرنشان کرد: برخی‌ها مسائل اقتصادی را بهانه می‌کنند اما کشورها همسایه ایران با وجود مشکلات متعدد اقتصادی، رشد جمعیت و فرزندآوری بهتری دارند.

احمد زاده تصریح کرد: اوایل انقلاب هم مشکلات اقتصادی وجود داشت اما خانواده‌ها فرزندان بیشتری داشتند و با رشد منفی جمعیت مواجه نبودیم.

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده جمعیت ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که کشور طی یکی دو دهه آینده برای تامین نیروی کار با مشکل مواجه می‌شود و جمعیت پیر هم توانایی کار ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایران همیشه مورد تهدید دشمنان بوده است، عنوان کرد: در کشوری که همواره مورد تهدید بوده آنقدر بر روی طبل کنترل موالید و کاهش جمعیت کوبیده شد که امروز به این نقطه نگران کننده رسیدیم. نمی‌توان موضوع مهم جمعیت و جوانی جمعیت را نادیده گرفت، این موضوع بسیار مهم است.

احمدزاده تاکید کرد: موضوع اقتصاد مهم است و حتما باید تلاش شود تا شرایط اقتصادی بهبود یابد اما جمعیت و فرزندآوری از به اندازه اقتصاد مهم است و در این زمینه با تهدید جدی مواجه هستیم بنابراین نباید در این زمینه به جلسات تشریفاتی و گفتمانی اکتفا کنیم، در این زمینه برنامه ای راهبردی ارائه شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی با بیان اینکه نیاز است به فرهنگ دینی و باورهای اوایل انقلاب باز گردیم، بیان کرد: جلسات جمعیت و جوانی جمعیت خروجی تاثیرگذار و تحول‌زا داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha