• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402022516231
  • منبع : نمایندگی قزوین

فرماندار قزوین:

ملاک استاندارد، منافع مردم باشد

ملاک استاندارد، منافع مردم باشد

ایسنا/قزوین سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: سلامت و منافع مردم ۲ امر بسیار مهمی است که در بررسی‌ها و بازدیدهای استاندارد باید مورد توجه قرار بگیرد.

غلامحسن اسلامی‌صدر در دیدار با مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم که ملاک استاندارد منافع مردم است، گاهی کالایی با سلامت مردم در ارتباط است بنابراین باید سخت‌گیری شود تا استاندارد فراهم شود، کوتاهی در امور سلامت مردم قابل بخشش نیست و نباید از خطاهای استانداردی این حوزه چشم پوشی کرد.

وی با اشاره به وضعیت استاندارد آسانسورها، افزود: استاندارد آسانسورها قابل عدول نیست و نمی‌توان نسبت به جان انسان‌ها بی‌تفاوت بود، باید تلاش کرد استاندارد در حوزه آسانسور به حداکثر برسد تا شاهد حوادث ناشی از سقوط آسانسور یا گیر افتادن در آسانسور نباشیم؛ اگر آسانسورها به خوبی کنترل نشود مانند یک دستگاه مرگ عمل می‌کنند بنابراین انتظار داریم استاندارد به صورت ویژه در این حوزه وارد شود و به هیچ وجه مراعاتی صورت نگیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که بخشی از منافع مردم به تداوم تولید برمی‌گردد، نباید با نگاه صفر و یک به مسئله استاندارد نگاه کرد گاهی لازم است که نگاه تدریجی و ارشادی باشد و در مقابل تولید کننده موظف است که کیفیت خود را ارتقا دهد؛ نگاه ارشادی به بلوغ در صنعت نیز کمک می‌کند.

وی یادآور شد: اگر کالایی استاندارد لازم را داشته باشد بعد از صادرات نیز می‌تواند معرف خوبی باشد، رعایت استاندارد باعث می‌شود که دنیا کالای ایرانی را به عنوان کالای با کیفیت بشناسد؛ ما باید تلاش کنیم که واحد تولیدی بتواند به کار خود ادامه دهد اما نباید این ادامه کار به ضرر مردم باشد.

اسلامی‌صدر در پایان بیان کرد: استاندارد حاکمیتی‌ترین مسئله در حوزه صنعت است، اگر صنعت به صورت کلی برون‌سپاری شود استاندارد باید همچنان حاکمیتی باقی بماند، تولید کالای با کیفیت و استاندارد حق همه مردم است، دولت این حق را پیگیری می‌کند و محکم پای حق عامه ایستاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha