• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402022616654
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل شیلات استان:

زیرساخت آبزی‌پروری و بازارچه در لرستان ایجاد می‌شود

زیرساخت آبزی‌پروری و بازارچه در لرستان ایجاد می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان از امضای تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان شیلات ایران، استانداری لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای توسعه آبزی‌پروری در استان خبر داد.

کیارش بیرانوند ۲۵ اردیبهشت ماه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان شیلات ایران، استانداری لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور رسیدن به اهداف توسعه و ایجاد امنیت غذایی، اجرای سیاست‌های کلی دولت و محرومیت‌زدایی در منطقه، ایجاد اشتغال و درآمد از طریق تولید آبزیان، تکمیل زنجیره تامین آبزیان و توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری امروز با حضور استاندار به امضا رسید.

وی اضافه کرد: این قرارداد در راستای توافق نامه وزیر جهادکشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء موسوم به طرح ربیع منقعد شده است.

مدیرکل شیلات لرستان خاطرنشان کرد: طرفین پس از امضای تفاهم‌نامه نسبت به معرفی نمایندگان خود به منظور پیگیری و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه اقدام خواهند کرد.

بیرانوند در ادامه با اشاره به اینکه مقرر شده قرارگاه خاتم‌الانبیا در قالب این تفاهم  ۷۰۰ میلیارد تومان زیر ساخت حوزه آبزی‌پروری و بازارچه را در استان ایجاد کند، گفت: اعتبار مورد نیاز این تفاهم‌نامه از محل مولدسازی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت تامین زیر ساخت مورد نیاز ده یا دوازده مجتمع پرورش ماهی قطعا تولیدات استان در حوزه‌ آبزی پروری دو برابر می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: در صورت تکمیل این ده یا دوازده مجتمع پرورش ماهی ظرف پنج سال آینده شاهد اشتغال ۵۰۰۰ نفری در استان خواهیم بود.

بیرانوند بیان کرد: با توجه به حجم تولیدات ده یا دوازده مجتمع پرورش ماهی که ۱۰ هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی است، ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود.

وی انعقاد این قرارداد مهم را حاصل تلاش و پیگیری استاندار جهادی و انقلابی لرستان دانست و گفت: قطعا حرکت انقلابی استاندار بومی استان نقش مهمی در احیای این ظرفیت مهم داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha