• پنجشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402022818340
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران:

جوان‌گرایی در جامعه برای نشاط اجتماعی لازم است

جوان‌گرایی در جامعه برای نشاط اجتماعی لازم است

ایسنا/اصفهان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: جوان‌گرایی و مشارکت بخشی عمومی برای ایجاد نشاط اجتماعی مردم شهرستان لازم است.

علی معینی، ظهر امروز(پنجشنبه، ۲۸ اردیبشهت‌ماه) در نشست مشترک اداره ورزش و جوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف زمینه‌سازی برای توسعه و تقویت مشارکت اجتماعی، اظهار کرد: هم افزایی بین بخشی و زمینه‌سازی برای نقش آفرینی کنشگران اجتماعی برای کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و افزایش کمی و کیفی برنامه‌ها موثر است.

وی افزود: در گذشته کمتر از این پتانسیل مردمی برای طرح‌های شاخص استفاده شده و برخی از دستگاه‌های اداری نقش تولی‌گری داشته و کمتر به مردم و نقش آفرینی سمن‌ها توجه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه جریان پویش‌ها و سمن‌ها برای اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری شکل گرفته است، تصریح کرد: همین اتفاق منجر به تعدد برنامه و نیازسنجی شده که با جوان گرایی و مشارکت بخشی قادر به رشد نشاط اجتماعی و کاهش نگرانی‌ها خواهیم بود.

به گفته وی، فعالیت‌های اوقات فراغت را با همکاری سمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری از یک مقطع تابستانه به کل سال توسعه داده و همه عرصه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و گردشگری را فعال کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در قالب فعالیت‌های اوقات فراغت نشاط مردم دنبال می‌شود و تنها بر حوزه آموزش تمرکز نشده چرا که بسیاری از هنرجویان رشته‌های هنری پس از یک دوره آموزشی به دنبال فرصت برای رشد و ارائه توانمندی بودند و عرصه‌ای را نداشتیم.

معینی به هویت آفرینی برای کاهش افسردگی، ناراحتی و مهاجرت اشاره کرد و گفت: تیران و کرون فرصت‌های زیادی برای رشد استعدادها دارد، اما به این موضوع توجه نشده و همین اتفاق باعث دلزدگی و ناامیدی جوانان و نوجوانان است.

همچنین سرپرست اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه به دنبال جوان گرایی هستیم، گفت: از ظرفیت جوانان این شهرستان کمتر استفاده شده و به دنبال بستری برای تعامل و هم فکری در این حوزه هستیم.

جواد بهارلویی ادامه داد: تشکل‌های مردم نهاد زمینه ساز مشارکت و کار و فعالیت جوانان در اجتماع هستند و نباید نقش آنان مغفول بماند.

وی یادآورشد: با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اداری و مردمی به نقطه پیشرفت خواهیم رسید و زمینه مشارکت جوانان را افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha