• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402022918398
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان:

اتصال ۲۲۵ روستا به شبکه ملی ارتباطات/ همه مدارس به فیبر نوری متصل می‌شوند

اتصال ۲۲۵ روستا به شبکه ملی ارتباطات/ همه مدارس به فیبر نوری متصل می‌شوند

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: طبق برنامه ابلاغی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ۲۲۵ روستای باقی مانده استان به شبکه ملی ارتباطات وصل می‌شوند.

مجتبی صارمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولویت کاری برای ما با روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی بیان کرد: طی سال گذشته با بررسی‌ها و پیگیری‌های زیادی که انجام دادیم ۳۱۷ روستا فاقد ارتباط داشتیم، ادامه داد: در این راستا برای ۹۲ روستا یا سایت جدید با چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه و برخی سایت‌ها را نیز ارتقاء دادیم. همچنین برای امسال ۲۲۵ روستای باقیمانده را در برنامه داریم که به اپراتورها ابلاغ شده تا پایان سال جاری مشکل این روستاها حل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه چون در منطقه کوهستانی هستیم نقاط کور جاده‌ای داریم، تصریح کرد: ابلاغ‌هایی از طرف وزارت ارتباطات داریم که سالانه تعهداتی برعهده  اپراتورها گذاشته می‌شود و ملزم به اجرای پروژه می‌شوند.

وی اضافه کرد: در آزادراه خرم‌آباد - بروجرد - اراک داشتیم چون قبل از اجرای استانداردها افتتاح شد نقطه کور جاده‌ای داریم که رفع آن‌ها را پیگیری کردیم که ۱۲ کیلومتر فاقد پوشش شناسایی شده و یک نقطه منطقه سرنمک بود که برای حل مشکل این منطقه سایت همراه اول در آن افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

صارمی ادامه داد: در این آزادراه مشکل اساسی ما منطقه پل تونل پونه بود که به یک سری معارضین محلی برخورد کردیم، حدود هشت میلیارد تومان برای این پروژه مجوز گرفته‌ایم و ۲.۵ کیلومتر راه و شبکه برق ایجاد کردیم اما معارضین محلی کابل‌های برق را سرقت کردند که باعث شد افتتاح و بهره‌برداری از آن به تأخیر بیفتد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تأکید کرد: مشکل داخل تونل پونه نیز با نصب دو تقویت کننده رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطی هیچ تبعیضی بین روستاها نداریم، تصریح کرد: روستاهایی که مشکل داشتند به وزارت ارتباطات معرفی و مجوز و اعتبار را تأمین و ابلاغ کردند.

صارمی افزود: عمده مشکلات ما در تأمین تجهیزات است که به دلیل تحریم‌هاست که اگر نبود شاید بالای ۸۰ درصد روستاها را انجام می‌دادیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان بیان کرد: طبق برنامه ابلاغی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ۲۲۵ روستای باقی مانده استان به شبکه ملی ارتباطات وصل می‌شوند.

وی ادامه داد: بین آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر اتصال کلیه مدارس به فیبر نوری داریم که در حال انجام رایزنی‌های مورد نیاز در این رابطه هستیم.

صارمی با اشاره به شایعه وجود تشعشعات مضر سایت‌های مخابراتی برای مردم، افزود: این تشعشعات توسط مراکز آزمایشگاهی اندازه‌گیری و بررسی می‌شود و هیچگونه ضرری برای انسان ندارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تأکید کرد: اکثر روستاهای ما صعب العبور بوده و ما مجبور به نصب سایت مخابراتی در ارتفاعات هستیم که این کار ما مشکل کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha