• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402022918540
  • خبرنگار : 50534

امام‌جمعه زنجان:

تلاش برای افزایش نسل و نیروی انسانی، جزو ضروریات امروز جامعه است

تلاش برای افزایش نسل و نیروی انسانی، جزو ضروریات امروز جامعه است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: یکی از مولفه‌های قدرت هر مملکتی، نیروی انسانی و در واقع جمعیت است. 

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۹ اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های نمازجمعه‌ با اشاره به ۳۰ اردیبهشت‌ماه روز ملی جمعیت‌، اظهار کرد: همواره یکی از مسائل مهم یک مملکت جمعیت است و با توجه به  نظر کارشناسان، در ایران با بحران جمعیت مواجه هستیم.

وی با اشاره به لزوم وجود نیروی انسانی جوان، پرانرژی، سازنده، اثرگذار و خلاق، افزود: صاحب‌نظران جمعیت می‌گویند ادامه دادن روند فعلی جمعیت، باعث خواهد شد بیش از ۳۰ درصد از جمعیت، ناتوان و از کارافتاده شوند.

خاتمی با بیان اینکه کاهش جمعیت جوان کشور به‌منزله کاهش نیروی انسانی محرک و علمی همچنین فرهنگی و خلاق جامعه است، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی، جزو ضروریات امروز جامعه است.

وی با اشاره به اول خرداد سال ۵۹، سالروز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا و اروپا، ابراز کرد: همواره در طول تاریخ و قضایای مختلف دیدیم که آمریکا به وعده‌های خود عمل نکرده است، البته بعضی‌ها آگاه و متوجه نیستند اما تاریخ حقیقت مسئله را روشن کرد که ما با هیچ مملکتی سر جنگ نداریم و تنها اسرائیل را هرگز به رسمیت نمی‌شناخته و نمی‌شناسیم.

وی با اشاره به عملی نشدن وعده آمریکا و دشمنی دیرینه‌ آنان با ایران، بیان کرد: اول خرداد سالروز شهادت محمد بروجردی، مسیح کردستان بود، خدمات این انسان فوق‌العاده به مردم مسلمان کُرد در حافظه تاریخی ملت ثبت و ضبط شده است.

خاتمی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۶۱، اذعان کرد: این تاریخ جزو  غرور و افتخار تاریخ ملی کشور است. رزمندگان غیور که برخی نیز زنجانی بودند با اقتدار جلوی دشمن ایستادگی کردند و در واقع این روز، روز مقاومت و پیروزی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در برابر دشمنان دو راه جز مقاومت و تسلیم نیست، تشریح کرد: هر دو این تصمیم و اقدامات هزینه‌هایی دارد، اما بدانید هزینه تسلیم شدن سنگین و ننگین‌تر از مقاومت است‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به شجاعت، مقاومت و ایستادگی امام حسین (ع) در برابر دشمنان، ابراز کرد: این مقاومت برای امام هزینه‌ای چون شهادت عباس (ع) و علی‌اکبر (ع) داشت، با این حال نتیجه‌اش خواری و خفت دشمنان و پیروزی اسلام بود.

وی با اشاره به فشار دشمنان از راه تحریم و محاصره اقتصادی و تهدید به حمله نظامی، بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری این مملکت و مردم دست‌هایشان را به علامت تسلیم مقابل دشمن بالا نمی‌برند و مصداق بارز این مسئله را در ۸ سال دفاع مقدس دیدیم.

امام‌جمعه با اشاره به ۴ خرداد سالروز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه همچنین روز مقاومت و پایداری و روز دزفول، خاطرنشان کرد: این شهر را ۳۷ بار موشک باران کردند و مردم و رزمندگان این شهر سنبل ایستادگی و مقاومت نامیده شدند، گروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ۷۰ هزار کیلومتر در دنیا را گشت زد و فرمانده دریایی ارتش روسیه بعد این اقتدار اظهار کرد فقط یک کشور ابرقدرت می‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد نتایج این استقامت و مقاومت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha