• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402023018869
  • خبرنگار : 50163

یک کارشناس مسائل دینی:

غیرت دینی لازمه بقای دین است

غیرت دینی لازمه بقای دین است

ایسنا/زنجان یک کارشناس مسائل دینی گفت: غیرت دینی لازمه بقای دین است و مومن هم باید سعی کند که غیرت دینی را حفظ کرده و با غیرت باشد.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، با ارائه تعریفی از غیرت، اظهار کرد: غیرت یعنی تلاش کردن برای نگهداری آن چیزی که حفظ کردن و نگهداری آن ضرورت دارد و هر کسی که از این صفت برخوردار باشد، آدم غیور تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه غیرت یک صفت از صفات خداوند متعال است، ادامه داد: با توجه به این موضوع مومن هم باید سعی کند که غیرت دینی را حفظ کرده و باغیرت باشد.

این کارشناس مسائل دینی با توضیح اینکه حضرت محمد (ص) در یک حدیث گهربار می‌فرماید: کسی از خداوند متعال غیرت‌مندتر نیست، افزود: امام صادق (ع) نیز در یک حدیث می‌فرماید: خداوند متعال غیور است و غیرت‌مند را هم دوست دارد یعنی کسی که بخواهد محبوب الهی باشد، باید غیرتمند باشد.

زارعی با تاکید بر اینکه غیرت در آموزه‌های دینی اسلام، جایگاه رفیع دارد، تصریح کرد: یک نوع غیرت که بسیار ارزشمند تلقی می‌شود غیرت دینی است. غیرت دینی یعنی انسان باید در برابر دین غیور بوده و نسبت به زیست عفیفانه پایبند باشد. 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه یک نوع غیرت نیز غیرت ناموسی است، اظهار کرد: معنی غیرت ناموسی نیز این است که انسان نسبت به خانواده خودش غیرتمند باشد و اجازه ندهد کسی نسبت به کیان خانواده‌اش دست درازی کند.

این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه نوع دیگری از غیرت نیز غیرت ملی و غیرت وطنی است، تاکید کرد: غیرت ملی نیز بدین معناست که انسان در برابر تمامیت ارضی مملکتش و کیان اسلامی‌اش احساس مسئولیت کند و اجازه تعدی به دشمنان را ندهد همان کار و حماسه‌ای که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند. 

وی با یادآوری اینکه آنهایی که تلاش دارند القا کنند که وقت غیرت تمام شده است سخت در اشتباه هستند، گفت: غیرت یک صفت از صفات خداوند و انبیا الهی است که همین صفت جز ذات بشر نیز است و تا قرن‌ها و هزاره‌ها بیایند و عبور کنند و بروند، باز از این صفت انسان تهی نمی‌شود؛

زارعی خاطرنشان کرد: هر چند یک عده تلاش می‌کنند که بی‌غیرتی را در جامعه نشر دهند، اما به هدف خودشان نخواهند رسید. چون ذات بشر است و جدا کردن آن از ذات بشر کلی خسارت بر انسانیت و بشر بودن بشر وارد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha