• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402023018993
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان:

تغییر روش روابط عمومی‌ها از مهمترین نیازهای فعالان این عرصه است

تغییر روش روابط عمومی‌ها از مهمترین نیازهای فعالان این عرصه است

ایسنا/گلستان مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان گفت: از جایگاه روابط‌عمومی به عنوان هنر هشتم در ایران غافل شده‌ایم.

علی متکی ظهر امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در همایش روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان که در سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها طلایه‌داران عرصه اطلاع‌رسانی هستند که جایگاه خود را به عنوان هنر هشتم در کشورمان پیدا نکرده و اغلب مدیران افرادی را به این سمت می‌گذارند که تحصیلات مرتبط و توانمندی در این پست ندارند.

وی با بیان اینکه تغییر روش روابط عمومی‌ها از درون‌گرایی به برون‌گرایی، اطلاع‌یابی به اطلاع‌دهی و دگرگونی مدل واکنشی به تعاملی از مهمترین نیازهای فعالان این عرصه در عصر کنونی است، ادامه داد: شباهتی بین آیینه و روابط عمومی وجود دارد که هر دو آنچه که هست را به مخاطب نشان می‌دهند.

متکی با تاکید بر اینکه روابط عمومی به معنای واقعی یک هنر بوده و هنر وابسته به زمان و در زمان شکل می‌گیرد، افزود: نیروهای اجتماعی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی در هنر تاثیر شگرف دارند و روابط عمومی از دل هنر پدیدار می‌شود و تلاش می‌کند تا آیینه تمام نمای بیرون برای داخلی‌ها و داخل برای بیرونی‌ها باشد.

وی هنر را یک ضرورت برشمرد و جامعه بدون هنر را جامعه‌ای پژمرده و مرده دانست و خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی شاخه‌ای از هنر نیست، بلکه عین هنر است و اگر جامعه‌ای از آثار هنری خالی باشد، در زندگی فردی و اجتماعی آن جامعه خلاء ایجاد می‌شود.

جایگاه روابط‌عمومی به عنوان هنر هشتم در ایران مغفول است

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان با اشاره به اینکه هنر اگر در قرنطینه هم باشد ولی همانند یک کوه مقاوم، پابرجا و زنده است، خاطرنشان کرد: هنر باید در خدمت فکر و اندیشه بوده و هنرمند نیز باید خلاق باشد.

این مقام مسئول "آگاهی بخشی" را یکی از ویژگی‌های هنر عنوان کرد و گفت: آثار هنری تجارب انسانی است که شکل می‌گیرد و مخاطب از دریچه حواس به آنها نگاه می‌کند.

وی برخورد کارشناسان و مدیران روابط عمومی همانند یک هنرمند را از الزامات دانست و تصریح کرد: این روز بهانه‌ای برای ارج نهادن به فعالیت همه زحمتکشان این عرصه است که باید گرامی داشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha