• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402023019303
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

صنعت توریسم به توسعه رویدادهای فرهنگی وابسته است

صنعت توریسم به توسعه رویدادهای فرهنگی وابسته است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: رونق و پویایی صنعت توریسم به توسعه رویدادهای فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف این شهرستان وابسته است.

علی محمدی کیا، امروز(شنبه، ۳۰ اردیبهشت) در آیین افتتاحیه جشنواره گلاب‌گیری روستای محمدیه از توابع شهرستان تیران و کرون، اظهار کرد: رویدادهای فرهنگی، هنری و گردشگری در شهر و روستا یکی از بسترهای مناسب برای تقویت صنعت گردشگری به حساب می‌آید که باید این برنامه‌ها توسعه پیدا کند.

وی افزود: شناسایی و احیای سنت‌های حسنه در هر منطقه با برگزاری آیین و رویداد فرهنگی و هنری برای تقویت گردشگری و هویت بخشی به آن مؤثر است.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون ادامه داد: توسعه صنعت توریست وابسته به همین اتفاقات فرهنگی و هنری و توسعه زیرساخت‌ها است که باید مسئولان امر سهم خود را ایفا و با مشارکت نهادهای مدنی به محتوا و جذابیت آن بیفزایند.

وی با بیان اینکه هر یک از روستاهای این شهرستان فرصت‌های خاصی برای گردشگری دارند، تصریح کرد: گردشگری روستایی یکی از پتانسیل‌های برجسته در این منطقه بوده که کمتر به آن پرداخته شده است.

به گفته محمدی کیا، گردشگری طبیعی در روستای خمیران با وجود سد خاکی شهید منتظری، گردشگری تاریخی در روستاهای جاجا و کردسفلی، گل و گلاب در محمدیه، گردشگری مذهبی و فرهنگی روستای احمدرضا از جمله موضوعات فعال و مؤثر در تقویت صنعت توریست به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای این شهرستان نیز فرصت‌های گردشگری رشد پیدا کرده و در تیران با راه‌اندازی اقامتگاه‌های تاریخی اسکان و خدمت‌رسانی به مسافران نیز تسهیل شده و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خود را نشان داده و زمینه‌ساز ایجاد فرصت اقتصادی شده است.

فرماندار تیران و کرون معتقد است، زمینه فعالیت و سرمایه‌گذاری بیشتر با موضوعات متنوع گردشگری در این شهرستان وجود دارد و باید برای آن بسترسازی کرد تا به حد اعلای خود برسد.

وی یادآور شد: برندسازی سنت‌ها و فرهنگ‌های ناب می‌تواند امکان سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی را فراهم سازد به همین دلیل باید تیم‌های تخصصی تشکیل و به این موضوع کمک کنند.

محمدی کیا ثبت آثار تاریخی، آداب و رسوم و میراث ناملموس را اقدامی برای انتقال هویت به نسل‌های جدید خواند و اضافه کرد: دهیاران و شهرداران علاوه بر فعالیت‌های عمرانی به احیا فرهنگ‌ها بپردازند و با گروه‌ها و تیم‌های مردمی گردشگری و تاریخی در این راستا همکاری کنند.

وی به جشنواره گلاب‌گیری روستای محمدیه اشاره کرد و گفت: در این روستا مزارع کاشت گل محمدی ایجاد شده و با توجه به تولید این محصول، گلاب‌گیری انجام و در بازار عرضه می‌شود و اگرچه برند گلاب متعلق به کاشان است، اما این شهرستان هم فرصت‌های خوبی در این خصوص دارد.

فرماندار تیران و کرون اضافه کرد: فرهنگ و سنت‌های قدیمی برای گل و گلاب در این شهرستان وجود دارد که در دیگر نقاط کشور به ثبت نرسیده و باید با بهره‌گیری از گفته‌ها و تجارب قدیمی‌ها احیا و ثبت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha