• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030100041
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طرقبه و شاندیز:

یازدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی در طرقبه افتتاح شد/ نیازمند کمک‌های خیرین کتابخانه ساز هستیم

یازدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی در طرقبه افتتاح شد/ نیازمند کمک‌های خیرین کتابخانه ساز هستیم

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طرقبه و شاندیز گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی و افزایش سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی یازدهمین کتابخانه سیار پیک دانایی خراسان رضوی در طرقبه افتتاح شد.

سید مسعود موسوی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این کتابخانه سیار با نام شهدای طرقبه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی و جمعی از مسئولان کشوری و محلی افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه به ۵ روستا ارائه خدمت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه سیار شهدای طرقبه هر روز در یک روستا حضور خواهد داست، اظهار کرد: هر کتابخانه سیار کار ۵ کتابخانه ثابت را انجام می‌دهد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طرقبه و شاندیز عنوان کرد: این کتابخانه به عنوان یازدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی با اعتبار ۸ میلیارد ریال افتتاح شده است و به جمعیتی بالغ‌بر ۸۰۰۰ نفر خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: هرچند در دو شهر طرقبه و شاندیز فقط دو کتابخانه نهادی داریم که با این کتابخانه به سه باب رسید ولی تلاش می‌شود در کمتر از یک ماه آینده نیز کتابخانه سیار شاندیز هم به بهره‌برداری برسد.

موسوی همچنین از وجود ۵ کتابخانه مشارکتی در روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: برای اینکه خدمات بهتر به روستائیان ارائه شود تلاش می‌کنیم این تعداد کتابخانه مشارکتی نهادی شوند.

وی با بیان اینکه به نسبت جمعیت شهرستان در تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان عقب هستیم، افزود: چون طرقبه و شاندیز شهرهای نسبتاً برخورداری هستند به همین دلیل برای ساخت کتابخانه‌های بیشتر نیازمند کمک خیرین کتابخانه ساز هستیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طرقبه و شاندیز از وجود یک کتابخانه نیمه کاره در شاندیز با پیشرفت ۴۰ درصدی خبر داد و اظهار کرد: هرچند با پیگیری‌های فرماندار شهرستان امسال اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص یافت اما باز هم برای اتمام آن نیازمند کمک خیرین هستیم.

  یازدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی در طرقبه افتتاح شد/ نیازمند کمک‌های خیرین کتابخانه ساز هستیم                                                                     

وی بیان کرد: برای دریافت زمین شهرداری‌ها همکاری‌ خوبی دارند مشکل فقط در تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ساخت و ساز است، خیرین همان گونه که به فکر ساخت حسینیه و مسجد هستند درخواست داریم به ساخت کتابخانه که در ارتقاء سطح فرهنگی بسیار تأثیرگذار است هم کمک کنند.

موسوی عنوان کرد: سعی داریم در چند روستا از جمله حصار و ابرده و تعدادی دیگر نیز با کمک خیرین کتابخانه راه‌اندازی کنیم که در این مسیر نیازمند کمک‌های بیشتر خیرین هستیم.

وی در ادامه گفت: هرچند دو کتابخانه نهادی شهرستان بسیار قدیمی هستند و حدود ۴۰ سال از ساخت آنها می‌گذرد اما برای بهسازی کامل کتابخانه عمومی طرقبه اسفندماه سال قبل ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نمودیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طرقبه و شاندیز با بیان اینکه ۵ کتابخانه مشارکتی و دو کتابخانه نهادی شهرستان حدود ۴۰۰۰ نفر عضو دارند، از شهروندان طرقبه شاندیز دعوت نمود، به عضویت کتابخانه‌ها در آمده و از خدمات موجود بهره کافی را ببرند.

وی اعلام کرد: تلاش می‌کنیم طرقبه شاندیز را در خراسان رضوی به عنوان شهرهای کتابخوان و دوست دار کتاب معرفی کنیم.

یازدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی در طرقبه با حضور مدیر کل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و معاونین، فرماندار، امام جمعه، نماینده مجلس، بخشدار طرقبه و جمع دیگری از مسئولان افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha