• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402030200849
  • خبرنگار : 50310

رئیس جهاد دانشگاهی استان خبر داد:

برگزاری سومین دوره جشنواره سراسری فرهنگی ـ دانشجویی اقوام ایران زمین در لرستان

برگزاری سومین دوره جشنواره سراسری فرهنگی ـ دانشجویی اقوام ایران زمین در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از برگزاری سومین دوره جشنواره سراسری فرهنگی ـ دانشجویی اقوام ایران زمین در استان خبر داد.

امین سلاحورزیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حضور و زندگی قومیت‌های مختلف چون فارس‌، کرد، آذری‌، لر، بلوچ‌، ترکمن‌، عرب و ... در کنار یکدیگر و در چارچوب جغرافیای سیاسی واحد بیانگر تنوع قومی - فرهنگی در جامعه ایران اسلامی است.

وی افزود: این اقوام از جمله گروه‌های عمده قومی در ایران پهناور هستند که هریک دارای هویت فرهنگی ویژه‌ای بوده و در عین حال به عنوان عضوی از جامعه ایران دارای اشتراکات فرهنگی هستند و به بیان دیگر بین هویت قومی و ملی آن‌ها اشتراک وجود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه این اقوام در تمام مقاطع حساس و به ویژه هنگام یورش‌های بیگانه به این سرزمین همواره حامی یکدیگر، مدافع ارزش‌های جامعه و منافع ملی بوده‌اند، بیان کرد: شاهد این ادعا حماسه‌سازی اقوام ایرانی در هشت سال دفاع مقدس است، به طوری که رشادت‌های فراوانی از همه اقوام ایرانی برای حفظ آب، خاک و کیان این مرز و بوم انجام شد.

وی تأکید کرد: ملت ایران با وجود تنوع قومی که در بخش‌های شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی این سرزمین پهناور گسترده شده‌ و با کمترین فاصله اجتماعی به بالاترین سطح آگاهی سیاسی، اجتماعی و هم افزایی رسیده‌اند.

این مسئول در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی با همکاری دانشگاه لرستان و برخی نهادهای علمی فرهنگی استان سومین دوره جشنواره فرهنگی ـ دانشجویی اقوام ایران زمین را در راستای تقویت، هم‌افزایی و وحدت این اقوام و با هدف ایجاد بستر لازم را برای مشارکت و همدلی آن‌ها در راستای اعتلای ملی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره اقوام ایران زمین در سه بخش علمی، فرهنگی  و هنری در موضوعات وحدت اقوام ایران زمین برگزار می‌شود، تصریح کرد: ازجمله موضوعات این جشنواره می‌توان به پرتره و سبک زندگی، مشاغل، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، جایگاه نمادها و شاخص‌های ملی نزد اقوام ایران زمین، جایگاه اقلیم، محیط زیست و منابع طبیعی و آداب، سنن و آیین‌های اقوام ایران زمین هستند.

سلاحورزیان افزود: همچنین موضوع لرستان‌شناسی برای بخش ویژه جشنواره فرهنگی ـ دانشجویی اقوام ایران زمین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha