• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030201064
  • خبرنگار : 30147

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات خبر داد

وجود ۱۷ مدرسه سنگی فرسوده در کلات

وجود ۱۷ مدرسه سنگی فرسوده در کلات
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت: کمبود فضای آموزشی در شهرستان کلات نداریم مشکل فقط در وجود فضاهای فرسوده و کلاس‌های سنگی قدیمی هستند که از استحکام بنای لازم برخوردار نبوده و خطراتی را در پی ‌دارند.

رمضان پروانه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی چند روز گذشته چهار پروژه آموزشی در شهرستان کلات به بهره‌برداری رسید، افزود: این پروژه‌ها شامل یک باب مدرسه یک کلاسه در محله عشایری یده قو، یک مدرسه سه کلاسه در روستای مرزی قره تیکان، یک مدرسه دو کلاسه و یک مدرسه ۶ کلاسه دیگر در شهر کلات است.

وی عنوان کرد: مدرسه یک کلاسه محله عشایری یده قو با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، مدرسه سه کلاسه روستای مرزی قره تیکان با ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار و مدرسه دو کلاسه کلات نادری با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان و مدرسه ۶ کلاسه دیگر نیز با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبارات توسط خیرین و بخشی توسط دولت تأمین شده است، ادامه داد: هر چند مدارس کانکسی به زودی جمع‌آوری می‌شوند، اما هنوز تعدادی از مدارس شهرستان سنگی و فرسوده هستند.

وی از وجود چهار مدرسه سه کلاسه از نوع ساندویچ پانل پیش ساخته یا کانکسی در مناطق عشایری خبر داد و گفت: اگرچه کانکس‌های مدارس ثابت عشایری شهرستان کلات جمع‌آوری شده و فقط کانکس‌های مدارس عشایری که از دیگر مناطق و شهرها می‌آیند باقی مانده، اما چون در حد ۲ تا ۳ دانش‌آموز بیشتر ندارند تصمیمی هم برای جمع کردنشان نداریم.

پروانه همچنین به ۱۷ مدرسه سنگی فرسوده در شهرستان اشاره کرد و افزود: اگر این مدارس ساخته و نوسازی شوند مدارس فرسوده دیگری در شهرستان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس سنگی و فرسوده در مناطق روستایی هستند، به وضعیت مشارکت‌های خیرین در ساخت مدرسه اشاره کرد و گفت: طی دو تا سه سال اخیر با همت و کمک‌های خیرین از ساخت ۲۰ پروژه آموزشی گذشتیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات تصریح کرد: هرچند از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۸ در شهرستان کلات فقط یک پروژه آموزشی ساخته شده بوده ولی طی سه سال اخیر با کمک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس از ساخت بیستمین پروژه عبور کردیم.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال طی سه سال اخیر با کمک یکی از خیرین در نقطه صفر مرزی چهچهه یک پروژه ۶ کلاسه و همچنین در روستای سررود توسط یکی دیگر از خیرین مدرسه ۶ کلاسه ساخته شد.

پروانه با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر خیرین بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان برای ساخت پروژه‌های آموزشی شهرستان کلات کمک کردند، گفت: هنوز پنج پروژه در دست انجام داریم که چهار پروژه مربوط به نقاط محروم بوده و تا مهرماه به اتمام خواهند رسید.

وی ادامه داد: کمبود فضای آموزشی در شهرستان کلات نداریم مشکل فقط در وجود فضاهای فرسوده و کلاس‌های سنگی قدیمی هستند که از استحکام بنای لازم برخوردار نبوده و خطراتی را در پی ‌دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات همچنین در خصوص وضعیت نیروی انسانی گفت: شهرستان کلات در خراسان رضوی بهترین شرایط را از نظر نیروی انسانی دارد.

وی با بیان اینکه نه تنها هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی در شهرستان نداریم بلکه بیش از ۹۰ درصد پرسنل بومی هستند، به مهمترین برنامه‌های پیش‌رو اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های آموزشی پروژه مهر را به گونه‌ای طراحی نمودیم که روز اول مهر معلم و دانش‌آموز بدون هیچ دغدغه و مشکلی سر کلاس درس حضور یافته و درس را شروع کنند.

پروانه خاطرنشان کرد: بر اساس نظارت‌های استان و نشست‌های تخصصی که در شهرستان برگزار شد، اقداماتی که در کلات برای اجرای سند تحول بنیادین شده در بسیاری از شهرستان‌ها انجام نشده است.

وی با تقدیر از همکاری اولیاء دانش‌آموزان، مسئولان ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی شهرستان با آموزش و پرورش این همکاری را بی‌نظیر دانست و گفت: پارسال بیش از ۱ میلیارد تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات از جمع‌آوری تمامی بخاری‌های نفتی در مدارسی که برق و گاز دارند خبر داد و افزود: تمامی مدارس کانکسی عشایری خود شهرستان کلات به جز یک مورد جمع‌آوری و پس از ساخت مدرسه به سیستم گرمایشی جدید مجهز شده‌اند ولی برای عشایری که از شهرستان‌های قوچان، چناران و... می‌آیند هر جا برق داشتند از سیستم گرمایشی جدید استفاده شده و مکانهایی که برق نداشتند بالاجبار برای گرمایش از سوخت نفت استفاده شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۱ مدرسه عشایری که اکثرا آنها کانکس هستند، گفت: مدارس عشایری شهرستان کلات ۴۸۲ دانش‌آموز دارند.

پروانه اظهار کرد: شهرستان کلات دارای ۸۰۰۰ دانش‌آموز با ۱۴۶ واحد آموزشی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha