• شنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030604080
  • خبرنگار : 50356

نخستین مجوز رسمی تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی صادر شد

نخستین مجوز رسمی تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی صادر شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از صدور نخستین مجوز رسمی برای تولید بدون کارخانه طبق ساختار و دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت طی مراسمی برای شرکت نان قدس رضوی خبر داد.

امیررضا رجبی امروز شنبه، ۶ خرداد در مراسم اعطاء نخستین مجوز تولید بدون کارخانه استان اظهار کرد: اگرچه در سال‌های قبل مجوزهای مربوط به تولید بدون کارخانه در استان صادر شده اما برای نخستین بار است که در فضایی کاملا رسمی منطبق بر ابلاغ وزارتخانه و مبتنی بر ساختار و دستورالعمل جدید این مجوز در استان صادر می‌شود.

وی افزود: از یک سو برخی از واحدهای صنعتی در خراسان رضوی از ظرفیت خالی برخوردار هستند و از سوی دیگر برخی از اشخاص حقیقی از توان تولید و برندسازی برخوردارند که می‌توان این ۲ بخش را با صدور مجوز تولید بدون کارخانه به هم متصل کرد.

رجبی ادامه داد: طبق دستورالعمل جدید و ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، صدور مجوز تولید بدون کارخانه در سامانه مجوزهای رسمی کشور قرار گرفته و در زمره اولویت‌های امسال است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در بازارهای صادراتی اطراف این استان زمینه برای افزایش تولید بیشتر کالا فراهم است، بیان کرد: گاه فرصت‌هایی برای تولید در خارج از کشور با قیمت تمام‌شده پایین‌تر وجود دارد و کسانی هستند که می‌توانند در کشورهای همسایه برندسازی کنند که این مهم از طریق صدور مجوز تولید بدون کارخانه قابل پیگیری است.

رجبی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان مهار تورم، رشد تولید گفت: یکی از برنامه‌های جدی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی شناسایی ظرفیت‌هایی است که امکان رشد تولید دارند تا مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: طبق تاکید استاندار خراسان رضوی در ستاد اقتصادی استان، ظرفیت‌های تولیدی قابل توسعه در استان شناسایی شده و مورد حمایت ستاد قرار می‌گیرد که به رشد تولید در استان کمک خواهد کرد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تحقق رشد هشت درصدی صنعت استان طی سال گذشته گفت: امسال انتظار می‌رود با ابزارهایی که در اختیار داریم، میزان رشد صنعت بیشتر از سال گذشته باشد.

رجبی افزود: یکی از این ابزارها مجوز تولید بدون کارخانه به‌ ویژه برای کارخانه‌های مستقر در محور غرب مشهد است که به دلیل محدودیت‌های زمین در این منطقه امکان توسعه فیزیکی ندارند اما می‌توان برندهای شناخته شده این واحدها را از طریق بهره‌گیری از ظرفیت خالی سایر کارخانه‌ها و صدور مجوز تولید بدون کارخانه توسعه داد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز تولید بدون کارخانه در کاهش هزینه‌های حمل و نقل و قیمت تمام‌شده تولید کالا تاثیر زیادی دارد. کالاهایی که در سطح کشور عرضه شده، می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند، به نحوی که بخشی از تولیدات خود را به محل عرضه ببرند و آنجا توسعه دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی رجبی گفت: ایجاد یک واحد تولیدی زمان‌بر است و نیاز به صدور مجوزهای چندگانه دارد؛ لذا از طریق صدور مجوز تولید بدون کارخانه می‌توان به کاهش قیمت تمام‌شده تولید کالا و رشد سریع واحدهایی که امکان توسعه دارند، دست یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha