• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402030704301
  • خبرنگار : 50040

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان خبر داد

کمک ۶ میلیارد تومانی مردم گیلان برای توسعه و بازسازی عتبات مقدسه

کمک ۶ میلیارد تومانی مردم گیلان برای توسعه و بازسازی عتبات مقدسه

ایسنا/گیلان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان، مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات را به صورت نذورات دانست و گفت: مردم گیلان سال گذشته ۶ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اعم از نقد و طلا برای بازسازی عتبات عالیات نذر کردند.

مجید دوهندو، با اشاره به آغاز فعالیت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از سال ۸۲، اظهار کرد: سردار سلیمانی بنیانگذار ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرمت اعتاب مقدسه به پایان رسیده و توسعه را آغاز کردیم، افزود: ۶ امام و یک امامزاده در کاظمین و سامرا و نجف و کربلا داریم.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، همه شهرستان ها و بخش های استان را دارای نمایندگی این ستاد دانست و اضافه کرد: ترفیع گنبد امام حسین(ع)، ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی، ساخت صحن حضرت امام محمدباقر(ع) در کاظمین، توسعه حرمین سامرا، ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف و توسعه حرم حضرت زینب و حضرت رقیه در سوریه از جمله پروژه های در دست احداث است.

وی مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات را به صورت نذورات دانست و گفت: مسئولیت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات جمع آوری این نذورات است و لذا مردم گیلان سال گذشته ۶ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اعم از نقد و طلا برای بازسازی عتبات عالیات نذر کردند.

دوهندو، از جمع آوری یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از نذورات مردم گیلان طی امسال، خاطرنشان کرد: ۴۸ نفر از گیلان با انواع تخصص های فنی و مهندسی به کشور عراق اعزام شدند و در حال اجرای پروژه های مذکور هستند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان، سرانه نذورات سالانه مردم استان را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و بیان کرد: مردم می توانند فقط با پرداخت سالانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در بازسازی عتبات عالیات مشارکت کنند.

وی شماره حساب ۰۱۰۶۰۶۹۷۹۷۰۰۰ بانک ملی و کد دستور #۴*۷۲* را آماده دریافت نذورات مردم دانست و بیان کرد: طرح «بنای نور» نیز با هماهنگی بانک رسالت به صورت پرداخت اقساط ماهانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در حال اجراست.

دوهندو، گیلان را دارای ۲۹ موکب دانست و اضافه کرد: این موکب ها علاوه بر خدمات دهی به زائران سیدالشهداء(ع) در همایش پیاده‌روی اربعین، در حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله نیز در کنار مردم هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha