• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402030805348
  • منبع : نمایندگی خوزستان

«چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت» از نگاه آلن دوباتن

«چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت» از نگاه آلن دوباتن
آلن دوباتن

ایسنا/خوزستان کتاب «چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت» نوشته آلن دوباتن با ترجمه سمانه آسمانی از انتشارات لگا به کتابفروشی‌ها آمده است.

به گزارش ایسنا، «چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت» از مجموعه کتاب‌های «مدرسه زندگی» آلن دو باتن کتابی است که هرگز نباید به دست کودکان بیفتد چراکه آکنده‌ از تاریک‌ترین حقایق درباره زندگی‌ است که ممکن است مایه رنجشِ تحمل‌ناپذیری برای آن‌ها شود؛ هرچند که برای ما بزرگسالان کتابی است تسلی‌بخش، طنزآمیز و تسکین‌دهنده.

در داستانی مصور و جذاب و بی‌پیرایه، ما ماجراهای بانی ـ نسخه‌ای از همه ما ـ و مواجهه او با موانع سر راهش را دنبال می‌کنیم که همگی مشابهش را در زندگی‌هایمان سراغ داریم. تماشای بانیِ بینوا موجب خرسندی ماست که تنها نیستیم و شاید برای همدردی با غم‌های او لبخندی تلخ بر لب بنشانیم.

آلن دوباتن (زاده ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹) نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون ساکن بریتانیا است. کتاب‌های او موضوعات مختلفی را به شیوه‌ای فلسفی با تاکید بر ارتباط آن با زندگی روزمره بررسی می‌کند. دوباتن «جستارهایی در باب عشق» را سال ۱۹۹۳ منتشر کرد که بیش از ۲ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. از دیگر کتاب‌های پرفروش او می‌توان به «چگونه پروست می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد»، «اضطراب منزلت» و «معماری شادمانی» اشاره کرد. در سال ۲۰۰۸ او یکی از اعضای هیات موسس یک سازمان جدید آموزشی با نام مدرسه زندگی بود. در سال ۲۰۱۵ توانست جایزه «یاران شوپنهاور» را از جشنواره نویسندگان ملبورن دریافت کند. دوباتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتاب‌های فلسفی به زبان ساده آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتب آلن دوباتن «تسلی‌بخشی‌های فلسفه»، «هنر سیر و سفر» و «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند» نام دارند.

این کتابی است در حالی که دارای کاراکتری بامزه با تصویرسازی‌های شیرین است سرشار از حقایق تاریک و واقعیت‌های زبر و خشن هم هست. با این حال، بزرگسالان به هنگام تورق آن تسکین می‌یابند و طنز جذاب آن آرامش‌بخش خواهد بود. این داستان مصور جذاب و تا حدی ساده‌انگارانه زندگی بانی بی‌نوا و معصوم را از کودکی تا بزرگسالی روایت می‌کند. او در این راه پر پیچ و خم با موانعی روبه‌رو می‌شود که خواننده به سرعت متوجه این موانع خواهد شد زیرا خود در سیر طبیعی زندگی‌اش احتمالا با این مشکلات روبه‌رو بوده است. در نهایت همان‌ طور که به همراه بانی می‌خندیم و اشک می‌ریزیم بانی به ما یادآور می‌شود که در این راه تنها نیستیم. کتاب «چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت» از درس‌گفتارهای آلن دوباتن در مجموعه‌ مدرسه‌ زندگی است که در پی یافتن معنایی برای زندگی انسان‌هاست. این کتاب نیز با تصاویر و متنی ساده از دشواری یافتن خوشبختی در زندگی و این حقیقت تلخ می‌گوید که چیز زیادی در انتظار ما انسان‌ها نیست و هر چه هست را باید خود بسازیم.

کتاب «چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت» در ۴۰ صفحه و با قیمت ۲۹ هزار تومان منتشر شده است.

«چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت» از نگاه آلن دوباتن

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha