• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402030805544
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آغاز برداشت صیفی از سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع اردستان

آغاز برداشت صیفی از سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع اردستان

ایسنا/اصفهان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: برداشت محصول صیفی‌جات در ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان اردستان آغاز شد.

محمدامینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت صیفی از اول خردادماه آغاز و تا اواسط تیرماه در ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان ادامه دارد.

وی افزود: میانگین عملکرد صیفی‌جات در یک هکتار حدود ۵۰ تن بوده و ۹۵ درصد از صیفی تولیدی این شهرستان به دیگر نقاط کشور صادر می‌شود که از برند خاصی برخوردار است و هر ساله مشتریان خود را به همراه دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان تصریح کرد: صیفی‌جات به صورت زیر پلاستیکی در اوایل اسفندماه کاشته شده و بیشترین ارقام صیفی‌جاتِ کِشت شده در این شهرستان گرمک، طالبی، خربزه و جانا است.

امینی گفت: منطقه کشاورزی قلعه گوشه و روستاهای موغار و خوش آباد بخش مهاباد بیش از دیگر نقاط شهرستان سطح زیر کشت صیفی‌جات را به خود اختصاص دادند و امسال با توجه به استقبال کشاورزان از سیستم آبیاری قطره‌ای شاهد افزایش ۵ درصدی کشت محصولات هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی‌های اخیر و به دلایل کم‌آبی سفره‌های زیرزمینی منطقه و شدت بالای تبخیر آب کشاورزان با برنامه‌های حمایتی که انجام گرفته اکنون ۹۵ درصد از مزارع صیفیِ شهرستان اردستان به سیستم‌های نوین آبیاری کم‌فشار همراه با تیپ مجهز شدند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان، اضافه کرد: اجرای این سیستم آبیاری علاوه بر اینکه منجر به کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آن شده است به حفظ بیشتر آب در سفره‌های زیرزمینی کمک می‌کند.

امینی یکی دیگر از شاخص‌های محصولات تولید شهرستان اردستان را سلامت محصولات دانست و افزود: توصیه‌های فنی کارشناسان و مراکز تحقیقاتی همواره مورد توجه کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha