• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402030905954

سرپرست معاونت هنری، سینمایی و سمعی بصری قم پاسخ داد:

سلیقه سینمایی مردم قم چیست؟/ شرایط پخش مسابقات حساس فوتبال در سینماها

سلیقه سینمایی مردم قم چیست؟/ شرایط پخش مسابقات حساس فوتبال در سینماها

ایسنا/قم سرپرست معاونت هنری، سینمایی و سمعی بصری قم در رابطه با سلیقه سینمایی مردم قم گفت: سلیقه مخاطبان در چند سال گذشته اغلب فیلم های کمدی بوده ولی در استان قم فیلم های دفاع مقدس مثل فیلم غریب هم مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

محمدکاظم رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: سینما ونوس، تربیت، پردیس بازار شهر، آیه و کانون، پنج سینمای فعال در قم هستند که جمعا با ظرفیت ۱۵۴۰ نفر در حال ارائه خدمت به علاقه‌مندان هستند، همچنین پردیس شهر آفتاب با ۴ سالن بازسازی شده و در شرف بازگشایی است و سینمای آوینه نیز نیمه فعال است.

وی بیان کرد: آهنگ دو نفره، باباسیبلو، بچه های طوفان، سه کام حبس، دسته دختران، جنگ جهانی سوم، عروس خیابان فرشته، فسیل و یقه‌سفیدها فیلم های حال حاضر روی پرده هستند.

وی با اشاره به اینکه فسیل، غریب و آهنگ دونفره به ترتیب پرفروش ترین فیلم های امسال سینمای قم هستند، اضافه کرد: در سال جاری حدود ۱۰۱ هزار نفر در استان قم به سینما رفته‌اند که فروش حدود ۴ میلیارد تومانی به همراه داشته است؛ البته این آمار به جز اکران دانش آموزان و سینمای سیار است.

وی با بیان اینکه بخارست، انفرادی و سگ بند به ترتیب پرفروش ترین فیلم های سال گذشته استان قم بودند، اظهار کرد: در سال گذشته کل فروش سینماهای قم حدود ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با تعداد مخاطب ۲۳۳ هزار نفر بوده است.

سرپرست معاونت هنری، سینمایی و سمعی بصری قم با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ سینمای استان قم ۴۱ هزار مخاطب داشته است، ادامه داد: کل فروش سینمای استان قم در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی در رابطه با سلیقه سینمایی مردم قم بیان کرد: سلیقه مخاطبان در چند سال گذشته اغلب فیلم های کمدی بوده ولی در استان قم فیلم های دفاع مقدس مثل فیلم غریب هم مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

رضوانی افزود: در ایام کرونا از سوی وزارت ارشاد مبالغی جهت جبران خسارات ناشی از کرونا به سینماهای شخصی پرداخت شد و علاوه بر آن مهلت پرداخت بدهی‌های آن‌ها به مراکز پخش فیلم هم افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه طبق روال معمول از بازسازی سینماهای فرسوده و تجهیز سینماهای جدید حمایت شده و می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۷۵۰ میلیون تومان به پردیس بازار شهر به صورت بلاعوض پرداخت شد و امسال نیز این رویه ادامه دارد.

سرپرست معاونت هنری، سینمایی و سمعی بصری یادآور شد: در صورت هماهنگی و اخذ مجوز امکان فعالیت‌های جنبی در سینماها وجود دارد. برای بخش مسابقات فوتبال در سینماها علاوه بر سازمان‌ سینمایی به موافقت صداوسیما و شورای تامین استان نیز نیاز است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha