• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402030906379
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان:

رشد اقتصادی کشور با توسعه فناوری اطلاعات رقم می‌خورد

رشد اقتصادی کشور با توسعه فناوری اطلاعات رقم می‌خورد

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی کشور با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات رقم می‌خورد.

اسماعیل قربانی، امروز(سه‌شنبه، ۹ خرداد) در آیین بهره‌برداری از تعدادی پروژه مخابراتی تیران و کرون، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتال است.

وی افزود: توانمندسازی کشور و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌تواند به رشد اقتصادی کمک کند که با افزایش سرعت و عملکرد شبکه اینترنت تا ۱۵ درصد می‌تواند بر درآمد ناخالص ملی ۲ درصد اثر بگذارد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه شبکه فیبرنوری برای افزایش سرعت و کیفیت عملکرد اجرا می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر این خدمت در ۴۰ هزار نقطه اجرایی شده و تا پایان سال آینده به ۲۰۰ هزار نقطه می‌رسد.

وی ادامه داد: این خدمت‌رسانی بر کیفیت خدمات اثر گذاشته و رضایتمندی را هم افزایش می‌دهد که اولویت بر نقاط شهری و ثبت تقاضای شهروندان است.

قربانی یادآور شد: محدودیت اعتباری یکی از چالش‌های اساسی برای اجرای بیشتر شبکه فیبر نوری بوده و با تقاضای شهروندان و مشارکت در هزینه‌ها اجرای آن تسریع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه مخابراتی در سراسر استان توسعه یافته و رفع اختلال و موانع خط‌دهی همراه اول در دستور کار قرار گرفته و روستاییان نیز از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان، افزود: مردم افزایش سرعت اینترنت را مطالبه می‌کنند که شرکت مخابرات با اجرای طرح‌های مخابراتی مثل توسعه شبکه فیبر نوری این چالش را در سال‌های پیش رو اجرایی می‌کند.

وی به بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی تیران و کرون اشاره و اظهار کرد: توسعه شبکه فیبرنوری خانگی، توسعه شبکه دیتا و ظرفیت‌سازی پورت پرسرعت، توسعه ظرفیت سوئیچ مرکز تلفن، طرح توسعه شبکه تلفن همراه را از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد.

قربانی اضافه کرد: ۶۳ میلیارد ریال برای این حوزه هزینه شده تا این خدمات ارائه شود.

همچنین فرماندار تیران و کرون به نگرانی‌های شهروندان در خصوص سرعت اینترنت اشاره کرد و گفت: شبکه فیبر نوری خانگی و شهرک‌های صنعتی مورد مطالبه است.

علی محمدی کیا، ادامه داد: تقویت زیرساخت‌ها هم‌زمان با توسعه شهری می‌تواند فرآیندهای خدمات‌رسانی مانند آموزش الکترونیک، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های اقتصادی را کیفیت بخشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha