• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402031007410
  • خبرنگار : 50107

تولیت آستان قدس رضوی:

امروز دشمنان در صدد هستند از نسل جوان ما هویت‌زدایی کنند

امروز دشمنان در صدد هستند از نسل جوان ما هویت‌زدایی کنند
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز دشمنان ما در صدد هستند که از نسل جوان ما هویت‌زدایی کنند و هویت ایرانی، ملی، دینی و قرآنی را بگیرند. اگر از ملتی سلب هویت شد، سلطه بر آن ملت و اداره و استثمار آن‌ها سهل و آسان است.

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی امشب، ۱۰ خرداد ماه، در اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در سالن همایش‌های شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در وجود حضرت رضا(ع) تعبیر خاصی است این تعبیر از ناحیه یک عالم معمولی، یک شاعر، یک ادیب و یک هنرمند که از ذوق هنری خود استفاده کرده باشد، نیست؛ سخن امام معصوم سخن حجت خداست.

وی افزود: خداوند به واسطه وجود با برکت علی ابن موسی الرضا(ع) از بندگانش خشنود می‌شود، یعنی اگر رضایت و خشنودی خداوند متعال را طالب هستیم که هستیم، سعادت و خوشبختی همه ما در گرو همین معنا است و باید رضایت و خشنودی حضرت رضا(ع) را تحصیل کنیم.

مروی گفت: از بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، وزیر ارشاد و همه مجموعه‌هایی که به این عرصه نورانی، معرفتی، معنوی و هویت‌بخش قدم می‌گذارند، به عنوان خادم کوچک دستگاه قدسی حضرت ثامن‌الائمه(ع) قدردانی می‌کنم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حضرت رضا(ع) ظرفیت بی‌بدیل و بی‌نظیری است، عنوان کرد: شاید من که خودم مشهدی هستم قبل از افتخار نوکری خود به این معنا پی نبرده بودم، در این چند سال به این حقیقت زیبا و روشن رسیدم و درک کردم که شعار نیست. مردم ما اعم از شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان به امام رضا(ع) عشق دارند، ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امروز دشمنان ما در صدد هستند که از نسل جوان ما هویت‌زدایی کنند و هویت ایرانی، ملی، دینی و قرآنی را از آن‌ها بگیرند. اگر از ملتی سلب هویت شد، سلطه بر آن ملت و اداره و استثمار آن‌ها سهل و آسان است. امروز دشمنان به دنبال جنگ سخت نظامی نیستند، زیرا جواب نمی‌گیرند، به دنبال تحریم اقتصادی نیز نیستند؛ آنچه دنبالش هستند سلب هویت و هویت‌زدایی است.

مروی ادامه داد: در مسائلی که سال گذشته اتفاق افتاد مطالعات و تحقیقاتی انجام شد. با برخی از عزیزانی که فریب خورده بودند گفت‌وگوهایی صورت گرفت و به این حقیقت تلخ رسیدیم که دشمن درصدد سلب هویت از این بچه‌ها، عزیزان و پاره‌های تن ما است. این بچه‌ها که اینگونه بی‌محابا به خیابان می‌آیند، هر شعاری می‌دهند و هر سخنی بر زبان می‌آورند که شرم‌آور است، نوجوانان ما نیستند. عقبه‌ای قوی و تاثیرگذار پشت این موضوع وجود دارد که از نوجوان و جوان ما سلب هویت کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ما باید به جوانان خود هویت دهیم، تصریح کرد: ما سرمایه‌ای بی‌نظیر، بسیار گرانبها و پراثر به نام امام رضا(ع) داریم. یک بعد امام(ع) که پخش شد توسل به ایشان و پاسخ گرفتن است که در آن شکی نیست، اما همه ابعاد شخصیت این ولی خدا این نیست. ما از امام رضا(ع) حاجت می‌گیریم، عرض حاجت می‌کنیم و درس زندگی و هویت می‌گیریم. امام رضا(ع) همه ظرفیت‌ها را دارد و کسی را بدون پاسخ نمی‌گذارد. ما به واسطه امام رضا(ع) می‌توانیم به جوانان هویت دهیم. اجازه ندهیم دشمنان جوانان، نوجوانان، فرزندان و پاره‌های تن ما را بربایند.

وی اضافه کرد: اگر حرم مغناطیس و جذبه معنوی قوی نداشته باشد، نمی‌توانیم این میزان زائر داشته باشیم. زائران با هزینه، پول و دسترنج خود بدون تبلیغات به مشهد می‌آیند، اگر این کرامت نیست پس چیست؟

مروی ادامه داد: به این دلیل که ما در این فرهنگ و فضاهای روحانی و معنوی بزرگ شدیم، این مکان جاذبه خود را از دست داده و آن را عادی تلقی می‌کنیم، در حالی که عادی نیست. زائران امام رضا(ع) و نزولات ایشان نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر شده است. این ظرفیت بزرگی بوده که باید از آن استفاده و هویت‌سازی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha