• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402031308531
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

خودکفایی اقشار آسیب‌پذیر در اولویت کمیته امداد باشد

خودکفایی اقشار آسیب‌پذیر در اولویت کمیته امداد باشد

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: خودکفایی اقشار آسیب‌پذیر باید بر مستمری‌گیری از نهادهای حمایتی ترجیح پیدا کند.

علی محمدی کیا، امروز(شنبه، ۱۳ خرداد) در جلسه تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد تیران و کرون، اظهار کرد: وابستگی خانواده‌های آسیب‌پذیر به نهادهای حمایتی تأثیری در معیشت آنان نشده و عزت‌نفس را هم کاهش می‌دهد.

وی افزود: وابستگی مانع از ایجاد فرصت برای کسب‌وکار و رفع مشکلات آنان شده و زندگی آنان را با چالش روبرو می‌کند.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه اشتغال مددجویان باید زمینه‌ساز رفع نیاز مالی و خودکفایی آنان نیز شود، تصریح کرد: کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی در تقویت عزت‌نفس و حل مشکلات فرزندان و اعضای خانواده مؤثر خواهد بود.

به گفته وی، اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و یا به کارگیری در واحدهای بزرگ تولیدی از جمله راهکارهای خودکفایی است که البته مهارت‌آموزی به این قشر لازم است.

محمدی کیا اضافه کرد: دوره‌های آموزشی و توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی جز ضرورت‌های پیش‌نیاز برای کسب‌وکار محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: توزیع اعتبارات اشتغال‌زایی برای دهک‌های پایین جامعه و کمک به راه‌اندازی کسب و پیشه مانع از افزایش حجم مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی شد.

محمدی کیا توزیع هزار فقره تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه در یک سال گذشته را برای معیشت خانواده‌ها اثربخش خواند و گفت: بانک‌های عامل در تیران و کرون همکاری خوبی در این خصوص داشتند.

وی به برون‌سپاری خدمات کمیته امداد به تشکل‌های مردمی اشاره کرد و افزود: این کار حجم‌ مشارکت را افزایش داده و در افزایش همکاری مردم نقش دارد.

فرماندار تیران و کرون راه‌اندازی مراکز صنعتی، کشاورزی و گردشگری را از جمله اقدامات اثرگذار برای اشتغال‌زایی و رفع محرومیت بیان کرد.

وی معتقد است حمایت از این مراکز تولیدی و بخش خصوص علاوه بر رشد تولید به اشتغال و معیشت مردم کمک می‌کند.

در این جلسه از تلاش‌های مهدی شیرازی، رئیس پیشین‌ تجلیل و اردشیر فرخ وند، به‌عنوان رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) تیران و کرون معرفی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha