• دوشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۳:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402031509302
  • خبرنگار : 50604

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان:

واکسیناسیون همه زائران حج تمتع در گلستان/ ۳ هزار زائر واکسن دریافت کردند

واکسیناسیون همه زائران حج تمتع در گلستان/ ۳ هزار زائر واکسن دریافت کردند

ایسنا/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اتمام واکسیناسیون زائران حج تمتع در استان خبر داد و گفت: ۳ هزار زائر حج واکسن دریافت کردند.

قاسم غریب آبادی شامگاه یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با نزدیک شدن به اعزام زائرین استان گلستان به حج تمتع طبق برنامه زمانبندی مشخص شده واکسیناسیون زائران انجام شد و به ۳ هزار زائر در سطح استان واکسن مننژیت تزریق شد.

وی با بیان اینکه در هنگام واکسیناسیون توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی از سوی همکاران حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی استان به زائران ارائه شد، افزود: در جلسات آموزشی پیش از واکسیناسیون نکات لازم در زمینه بیماری‌های حجاج، داروهای مصرفی و مواردی که باید رعایت کنند، توسط پزشکان معین کاروان طی سه جلسه به زائران توضیح داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه زائران هنگام ورود به عربستان باید کارت واکسیناسیون خود را به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: معاینات پیش از اعزام زائران تا پایان فروردین انجام، موارد لازم از سوی پزشکان بررسی و پرونده الکترونیک زائران در سامانه بارگذاری شده است.

به گزارش ایسنا،  براساس سهمیه داده شده از سوی سازمان مرکزی به گلستان، امسال ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از دارندگان فیش‌های حج تمتع، در استان گلستان عازم سفر حج خواهند شد که در کنار این تعداد زائر حدود ۱۰۰ نفر از عوامل کاروانی شامل مدیر، معاون، روحانی و مامور پذیرایی کاروان نیز از گلستان اعزام خواهند شد.

طبق اعلام مدیر حج و زیارت گلستان، این تعداد زائر در قالب ۲۰ کاروان، شامل ۱۴ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان اهل تشیع با ۱۰ پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر از فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان اعزام می‌شوند. از آنجایی که تمامی زائران گلستانی مدینه بعد (مدینه دوم) هستند، براساس هماهنگی‌های انجام شده، اولین پرواز در ۲۶ خرداد ماه و آخرین پرواز اول تیر ماه سال جاری به مقصد جده خواهد بود.

واکسیناسیون همه زائران حج تمتع در گلستان/ ۳ هزار زائر واکسن دریافت کردند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha