• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402031610275
  • خبرنگار : 50549

یک استاد حوزه و دانشگاه:

اندیشه امام و انقلاب به اقصی نقاط دنیا صادر شده است

اندیشه امام و انقلاب به اقصی نقاط دنیا صادر شده است

ایسنا/خراسان رضوی یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاکیدات امام بر لزوم صدور انقلاب ایران به نقاط مختلف جهان، گفت: صدور انقلاب به معنای صدور اندیشه آن اس؛ اکنون انقلاب و اندیشه امام صادر شده و به تدریج می‌تواند تحول جهانی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام احمد ترابی امروز در نشست تخصصی بزرگداشت مقام شامخ علمی، معرفتی و تمدنی امام خمینی که در محل دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به آرمان‌های امام خمینی از منظر اجتماعی و سیاسی، بیان کرد: آرمان‌های امام خمینی برای نهضت اسلامی را به سه بخش می‌توان تقسیم کرد. بخشی از این آرمان‌ها، آرمان انسانی بود، امام بر این توجه داشتند که یک انسان به عنوان موجودی دارای شعور و اراده و خصلت‌های انسانی، در هر کجای جهان و از هر مکتب و مذهبی، دارای آرمان‌هایی است.

وی با بیان اینکه امام دارای همان خصلت‌هایی بود که همه متفکران و مصلحان بشری در طول تاریخ داشتند، افزود: دومین بخش آرمان‌های امام، در حوزه موضوعات اخلاقی و متعالی و سومین سطح آرمان‌های ایشان نیز به مسائل دینی و معنوی معطوف می‌شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام در هر سه بخش دینی، اجتماعی و فردی تاکیداتی دارند، اضافه کرد: آرمان‌های انسانی امام برای تمام مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان و ایرانی و غیرایرانی است. بر اساس آموزه‌های قرآن، نخستین حرکت‌های اصلاحی امام در سطح ملی انجام شد و سپس به به سایر ملت‌ها و مذاهب نیز تسری یافت. من معتقدم که پس از اهل بیت، شخصیت امام یک شخصیت ممتاز سیاسی، اجتماعی و دینی در طول تاریخ تشیع است.

ترابی اظهار کرد: با نگاهی به عملکرد سایر علما در جهان اسلام می‌بینیم اقدامات آنان محدود است، علمایی در آغاز هجمه صهیونیست‌ها به بیت‌المقدس اعلامیه دادند و فتوا صادر کردند، اما توان بسیج نیرو و امکانات را نداشتند، اما امام در سطح جهانی اقدامات اصلاحی زیادی را انجام داد. 

وی با بیان اینکه گفتمان امام تمام جهان اسلام را در برمی‌گرفت، ادامه داد: زیرکی امام این بود که تمام ملت‌ها و دولت‌ها را مخاطب قرار می‌داد و بدون جنگ‌افروزی، به دنبال اصلاح بود. امام در جهان اسلام شخصیتی ممتاز محسوب می‌شد، چراکه هیچ عالم دیگری اقداماتش شامل تمام مظلومین عالم نمی‌شود. نمونه نگرش‌های امام را نمی‌توان در تاریخ حوزه پیدا کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حساسیت‌های ویژه امام بر مسئله مبارزه با صهیونیسم، عنوان کرد: اعتقاد من این است که کل اروپا و آمریکا توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود، زیرا فکر می‌کنند که صهیونیسم قوم برتر است و هر طرح و نسخه‌ای برای جهان می‌نویسند.

ترابی با اشاره به تاکیدات امام بر لزوم صدور انقلاب ایران به نقاط مختلف جهان، افزود: صدور انقلاب به معنای صدور اندیشه آن است؛ اکنون انقلاب و اندیشه امام صادر شده و به تدریج می‌تواند تحول جهانی ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha