• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402031811685
  • خبرنگار : 50037

۱۳ روستای کبودراهنگ دارای تنش آبی هستند

۱۳ روستای کبودراهنگ دارای تنش آبی هستند

ایسنا/همدان فرماندار کبودراهنگ از تنش آبی ۱۳ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر به این تعداد روستا با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

مسلم غلامی پنجشنبه ۱۸ خرداد در جلسه بررسی مشکلات حوزه عمرانی کبودراهنگ که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان کبودراهنگ  دارای پنج پروژه در حال احداث شامل سه پروژه مجتمع آبرسانی زمینی و دو پروژه مجتمع آبرسانی هوایی بوده  که تکمیل و بهره برداری آنها نقش مؤثری در حل مشکل آب روستایی شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه بخش آب روستایی شهرستان به بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ۱۱ روستای شهرستان تحت پوشش آب و فاضلاب نیست که باید تحت پوشش قرار گیرند.

فرماندار کبودراهنگ در ادامه با اشاره به اینکه ۹۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی شهرستان نیازمند بازسازی و تعمیرات بوده که در این رابطه ماشین آلات راهداری فرسوده و نیازمند به‌روز رسانی است، اظهار کرد: کبودراهنگ با بیش از ۸۵۰ کیلومتر راه حدود ۱۹ درصد از  راه های استان را به خود اختصاص داده که بیشتر این  راه ها نیازمند تعمیر و ترمیم هستند.

وی از دریافت مجوز ماده ۲۳ چهار بانده خلعت آباد- کبودراهنگ خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر از پروژه  محور چهار بانده کبودراهنگ- شیرین سو شش کیلومتر باقی مانده که با تکمیل آن این طرح به اتمام خواهد رسید.

غلامی همچنین یادآور شد: ۲۰ نقطه حادثه خیز در شهرستان کبودراهنگ شناسایی شده است که از این تعداد ۱۴ نقطه مصوبه کشوری برای اصلاح دارد.

وی در بحث مسکن خواستار تسهیل در پرداخت تسهیلات و تأمین زمین برای متقاضیان جدید حداقل ۱۰۰۰ نفر از روستائیان و بازنگری طرح های روستایی شد و گفت: در ۵۳ روستای شهرستان بنیاد مسکن انجام پروژه‌های مختلفی را از جمله بهسازی، جدولگذاری و آسفالت ریزی را در دست اجرا دارد.

وی از مقاوم سازی ۴۱ درصد مساکن روستایی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: با این میزان مقاوم‌سازی کبودراهنگ در سطح استان از رتبه خوبی برخوردار نیست و برای ارتقاء این درصد کمک ادارات ذیربط از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

غلامی ادامه داد: در شهر کبودراهنگ طرح جامع شهری نیاز به بازنگری دارد و اسناد زمین شهری در این رابطه باید با سرعت بیشتری به مالکان اعطاء شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به کمبود نیروی نظام مهندسی در سطح شهرستان برای سرعت دادن به ساخت‌وسازها گفت: با توجه به مشکل تأمین مسکن برای تعاونی ها ۱۵۰۰ نفر در قالب تعاونی ها متقاضی زمین برای احداث مسکن هستند.

غلامی در پایان با اشاره به کمبود ماشین آلات اداری و شهرداری و دهیاری‌ در شهرهای کبودراهنگ و شیرین سو و گل تپه و پایین بودن سرانه دهیاری ها، خواستار تخصیص اعتبار در بخش گردشگری به تالاب شیرین سو  شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha