• جمعه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402031911906

آیت‌الله سعیدی:

پدیده ضد عفاف و حجاب، توطئه پیچیده دشمنان ایران و اسلام است

پدیده ضد عفاف و حجاب، توطئه پیچیده دشمنان ایران و اسلام است

ایسنا/قم خطیب جمعه قم گفت: مطالبه به حق مردم ما این است که باید با تدبیر، در چارچوب قانون و در عرصه میدان با پدیده زشت ضد عفاف و حجاب که در درون خود از توطئه پیچیده دشمنان اسلام و ایران حکایت دارد، برخوردی قاطع و بازدارنده شود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که ۱۹ خرداد در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه لایحه عفاف و حجاب عنوان کرد: این لایحه در مقام پاسخ به این است که چگونه باید برای هنجارشکنان سدی ایجاد کرد که رفتار خلاف شرع و قانون عده‌ای ضد حیا و عفاف به رویه‌ای فراگیر تبدیل نشود؟

وی اظهار کرد: در جامعه با هنجارشکنانی مواجه هستیم که برای پوشش و رفتار نامناسب خود توجیه‌هایی مانند این که عیسی به دین خود موسی به دین و یا هر کسی را در قبر خودش می گذارند، دارند.

وی تاکید کرد: وقتی صحبت از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌کنیم صحبت از قبر نیست بلکه مساله سلب امنیت روانی جامعه و سلب آرامش خانواده‌ها است. حرف امربه معروف و نهی از منکر حرف از مرگ نیست بلکه حرف از زندگی سالم و پاک است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر به زور بهشتی کردن نیست بلکه کمک به بهشتی کردن جامعه و جلوگیری از رفتار ناهنجار اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از ناهنجاری‌ها باعث آسیب به دیگران می‌شود، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجبات الهی است و ترک آن نشانه اعلام جنگ با خدا و مایه نزول بلا است. عفاف و حجاب ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی نیست بلکه تکلیف شرعی است.

امام جمعه قم در رابطه با سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: سخنرانی ابتدای سال در حرم حضرت رضا (ع) و سخنرانی در سالروز رحلت امام خمینی (ره) دو سخنرانی رهبر معظم انقلاب است که همواره نقشی خاص در جامعه داشته است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سالگرد رحلت امام خمینی (ره) به تبیین شخصیت امام خمینی (ره) می‌پردازند و در سخنرانی امسال نیز به دو ویژگی امید و ایمان در امام راحل اشاره کردند. ایمان و امید دو عامل موثر در شروع نهضت امام راحل، ادامه مبارزات، دفاع مقدس و دفع توطئه‌های داخلی و خارجی بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی به اهمیت انتخابات پیش رو پرداختند، افزود: اهمال در انتخابات پیش رو می‌تواند انقلاب اسلامی ایران را به سرنوشت انقلاب‌های بزرگی که هیچ اثری از آن‌ها نیست، دچار کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اهمیت انتخابات پیش رو سبب شده است که کینه‌ورزان و دشمنان به دنبال دو قطبی کردن جامعه باشند تا مردم را از حضور پرشکوه در انتخابات دلسرد کنند؛ اما به فضل الهی مردم با حضور پرشکوه خودشان دشمنان را ناامید خواهند کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به موفقیت ایران در دستیابی به فناوری و طراحی موشک هایپرسونیک گفت: جمهوری اسلامی با این دستاورد مهم توانست قدرت بازدارندگی خود را ارتقا بخشد و ضمن تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عزت و قدرت روز از افزون آن‌ها را از خداوند درخواست می‌کنیم.

وی در رابطه با دستاوردهای حوزه دیپلماسی ایران اظهار کرد: ریاست ایران در کمیته اجتماعی حقوق بشر سازمان ملل که به کام ضد انقلاب خوش نیامد، حل و فصل اختلات چند ساله ایران و ترکمنستان و پرداخت بدهی ایران به این کشور و قرارداد جدید واردات گاز، سفر آیت‌الله رئیسی به اندونزی و انعقاد قراردادهای مهم اقتصادی، سفر راهبردی رئیس جمهوری به سوریه و انعقاد قراردادهای فرهنگی و اقتصادی گوشه‌ای از خدمات جمهوری اسلامی در مدت زمانی اخیر است.

امام جمعه قم با اشاره به روز زیارتی امام رضا (ع) بیان کرد: امام جواد (ع) می‌فرماید: هرکس پدرم را با معرفت به حقش در طوس زیارت کند، نزد خدای تعالی بهشت را برایش ضمانت می کنم.

وی افزود: امام رضا (ع) در رابطه با معنای عرفان به حق در زیارت می‌فرماید: هر کسی مرا زیارت کند در حالی که به حق من و اطاعت از من که خداوند واجب نموده است آگاه و مطلع باشد، خداوند نعمت‌ها و برکات بهشت را برایش مقرر می‌کند.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول در تفسیر آیه ۷۰ سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه به سنت تغییر ناپذیر عذاب اشاره می کند.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «آیا اخبار پیشینیانشان مانند قوم نوح و عاد و ثمود و قوم ابراهیم و اهل مَدْیَن و مُؤْتَفِکات (یعنی شهرهای ویران شده قوم لوط) به آن‌ها نرسید که رسولان الهی آیات و معجزات آشکار بر آن‌ها آوردند (ولی آن‌ها نپذیرفتند و هلاک شدند؟ آری) خدا هیچ ستمی بر آن‌ها نکرد بلکه آن‌ها خود در حق خویش ستم می‌کردند.»

خطیب جمعه قم با بیان اینکه از این آیه می‌توان فهمید که منافق و کافر در یک مسیر گام بر می‌دارند و هر دو از شهوات نفسانی پیروی می‌کنند، اظهار کرد: خداوند در این آیه از ۶ قومی نام می‌برد که به خاطر گناهانشان  به عذاب دچار شدند و از بین رفتند.  اگر سرگذشت این اقوام مورد مطالعه قرار بگیرد هر کسی را تکان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha