• جمعه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402031911914
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

افتتاح اولین مرکز ارائه خدمات اولیه سلامت مبتنی بر فناوری در تبریز

افتتاح اولین مرکز ارائه خدمات اولیه سلامت مبتنی بر فناوری در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی نخستین مرکز ارائه خدمات اولیه سلامت مبتنی بر فناوری در مرکز بهداشتی درمانی الهیه تبریز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد افتتاح قرار گرفت.

دکتر بهرام عین اللهی روز جمعه. ۱۹ خرداد در آیین افتتاح این مرکز با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نو و پیشرفته در ارائه خدمات غیرحضوری به مردم گفت: خود مراقبتی با استفاده از ابزارهای پیشرفته به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار گرفته و خوشبختانه امروز در شهر تبریز شاهد افتتاح مرکز مبتنی بر فناوری‌های نو در این خصوص بودیم.

وی ضمن اعلام حمایت از اجرای پروژه‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته در حوزه بهداشت گفت: انتظار می‌رود در فازهای بعدی پروژه کلیه خدمات بدون نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی انجام شود و این اقدامات مورد حمایت وزارت بهداشت خواهد بود.

وی ادامه داد: در این طرح ایجاد پرونده سلامت با استفاده از ابزارهای جدید و الکترونیکی و بدون نیاز به پزشک و مراقب بهداشت انجام می‌شود و کلیه اطلاعات به صورت سیستمی در پرونده الکترونیک فرد ثبت شده و بازخوردهای لازم از طریق سیستم به فرد داده می‌شود.

دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر نیز در این آیین، ارتقای سواد سلامت را به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم این وزارت دانست و گفت: در حال حاضر سه دانشگاه در بحث سواد سلامت فعال هستند که امیدواریم با همگرایی فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه‌ها بتوانیم محتوای متناسب با نیاز روز جامعه تهیه و تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم تلویزیون سلامت توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد افتتاح قرار گرفت؛ بالغ بر ۳۰۰ محتوای آموزشی در قالب تلویزیون سلامت تهیه، تولید و در بستر الکترونیک در اختیار مراجعین مراکز بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرد.

پشتکار بانوان کشور باعث ارتقای هر چه بیشتر اقتصاد و سربلندی کشور است

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان در آیین افتتاح شرکت آذران طرح سپهر سهند مستقر در شهرک صنعتی آخولا تبریز، اظهار داشت: خرسندم از اینکه در جمع عزیزانی هستم که باعث رونق صنعت و افزایش تولید در کشور هستند و این موضوع تنها با همت و پشتکار و خستگی ناپذیری این بزرگواران اتفاق می افتد.

وی در ادامه گفت: همین پشتکار بانوان عزیز باعث ارتقای هر چه بیشتر اقتصاد و سربلندی کشور در میان کشورهای دیگر در زمینه های مختلف شده است و جهت رقابت با صنایع مختلفی که در کشورهای بزرگ در حال فعالیت هستند تلاش میکنند و از بانوان عزیز در یکی از جلسات شنیدم که نتایج این تلاش ها که بعضا باید چند برابر آقایان باشد در رسیدن به اهدافشان نمایان خواهد شد که نشان از همت والای این عزیزان دارد.

وی افزود: از هفته آینده برخی جلسات را به صورت منطقه ای برگزار خواهیم کرد و امروز فقط برای بازدید و بررسی واحدها و شنیدن خبرهای امیدآفرین آمده ایم و با پشتوانه ای که از همت شما داریم به دنبال اصلاح قوانین و رویه ها در جهت حمایت و پشتیبانی بیشتر از بانوان خواهیم بود.

"غربال مشکلات" موضوع دیگری بود که خزعلی بدان اشاره کرد و گفت: باید مشکلات اساسی که مانع فعالیت واحد ها و کارکنان است را لیست و به صورت مکتوب برای ما ارسال کنید که برخی از مشکلات شما در واحد های تولیدی آقایان نیز وجود دارد که مشترک هستند و در خصوص این موارد مشترک هر چه در توانمان است تلاش خواهیم کرد.

پروانه رامین، مشاور امور زنان معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در حاشیه این افتتاح گفت : ما در دفتر امور زنان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، شبکه سازی زنان کارافرین را با هدف به هم رسانی، تکمیل زنجیره تامین ، به اشتراک گذاری مهارت ها و دانش فنی، انتقال تجربیات و الگوسازی در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به چالش های بزرگ زنان در حوزه کارافرینی اظهار داشت : عدم هماهنگی و انسجام دستگاه های اجرایی از بزرگترین چالش های زنان در حوزه بانوان است لذا ما علاوه بر شبکه سازی بانوان کارافرین باید شبکه سازی دستگاه های دولتی را نیز در اولویت برنامه های مان قرار دهیم .

رامین گفت تا سیاستگذاران دولتی چون یک زنحیره در کنار هم قرار نگیرند تا ظرفیت ها و پتانسیل های هر وزارتخانه و دستگاه های اجرایی جهت هم افزایی در یک سبد گذاشته نشود و تا زمانی که ما شاهد تصمیم گیری های سلیقه ای، فعالیت های جزیره ای و موازی کاری های بی پشتوانه هستیم متاسفانه مشکلات در حوزه کسب و کار و صنعت زنان نه تنها قابل حل نیست بلکه روز به روز رشد نیزخواهد داشت‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha