• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032314793
  • خبرنگار : 50570

مسئول نمایشگاه سوغات زائر:

دستاورد نمایشگاه سوغات زائر، کمک اقتصادی به تولیدکنندگان صنایع‌دستی بود

دستاورد نمایشگاه سوغات زائر، کمک اقتصادی به تولیدکنندگان صنایع‌دستی بود
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول نمایشگاه سوغات زائر، صنایع دستی و محصولات فرهنگی گفت: بزرگترین دستاورد نمایشگاه سوغات زائر کمک اقتصادی به تولیدکنندگان صنایع‌دستی با فراهم شدن زمینه برای فروش محصولاتشان بود.

هشام برهمت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص استقبال علاقمندان از نمایشگاه سوغات زائر اظهار کرد: با توجه به همزمانی نمایشگاه در دهه کرامت و حضور زائران از سراسر کشور در مشهد نمایشگاه سوغات زائر با استقبال  زیادی از سوی مخاطبان روبه رو شد و با اصرار غرفه‌داران در تمدید نمایشگاه سعی داریم تا در زمان مناسب دیگری مانند هفته قربان تا غدیر و یا دهه آخر صفر نمایشگاه را  برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در غرفه‌های سوغات زائر و مشاغل خانگی و روستایی، صنایع‌دستی بیشترین کالای عرضه شده بود و در خصوص شهرها نیز پس از مشهد، تربت‌حیدریه با ۱۷غرفه در صنایع میناکاری بیشترین غرفه‌ها را در اختیار داشت.

برهمت با توجه به تغییرات نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته بیان کرد: در دوران شیوع کرونا بیشترین ضرر متحمل تولیدکنندگان صنایع‌دستی و مشاغل خانگی بود که تولید و عرضه محصول  به  حداقل رسیده و صنعتگران آسیب زیادی متحمل شدند، اما با پایان پاندمی کرونا و تغییر شرایط کیفیت تولیدات و کمیت تولیدکنندگان افزایش یافته است و صنعتگرانی که به واسطه کرونا آسیب دیده بودند توانستند مشاغل خود را دوباره راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه سوغات زائر فرصت مناسبی برای خریداران و فروشندگان فراهم می‌کند، اضافه کرد: بزرگترین دستاورد نمایشگاه سوغات زائر کمک اقتصادی به تولیدکنندگان صنایع‌دستی با فروش محصولاتشان بود. دستاورد دیگر نیز آشنایی خریداران سراسر کشور با عرضه‌کنندگان کالاهای صنایع‌دستی بود که علاوه بر فروش مستقیم در نمایشگاه زمینه آشنایی و ارتباط میان خریداران با غرفه‌داران شکل گرفت.

برهمت در خصوص اطلاع‌رسانی‌ برای برگزاری نمایشگاه سوغات زائر گفت: اطلاع‌رسانی مربوط به غرفه‌داران به خوبی انجام گرفت و در مجموع ۱۹۰ غرفه‌دار در این نمایشگاه شرکت کردند که آمار خوبی است.

وی ادامه داد: همچنین اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان‌های داخلی و کانال‌هایی که تولیدکنندگان حضور داشتند، انجام گرفت؛ البته اطلاع‌رسانی برای عموم مردم به دلیل همزمانی این نمایشگاه به دهه کرامت آنگونه که پیش‌بینی شده بود به خوبی انجام نگرفت و فرصت کافی برای این کار وجود نداشت.

قابل ذکر است نمایشگاه سوغات زائر، صنایع دستی و محصولات فرهنگی به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با مشارکت بخش خصوصی به مدت ۱۲ روز از یکم تا دوازدهم خرداد ماه در محل مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha