• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402032516618
  • خبرنگار : 50040

رئیس بنیاد شهید:

ملت ایران با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند عمیق دارند

ملت ایران با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند عمیق دارند

ایسنا/گیلان رئیس بنیاد شهید، با اشاره به پیوند عمیق ملت ایران با فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: خون شهدا برکت دارد و هرگز از بین نمی رود و موجب اعتلای اسلام می شود.

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در ششمین سالگرد شهید «حسن عشوری»، شهید گیلانی مدافع امنیت کشور که در گلزار شهدای رودسر برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدا نزد خداوند متعال، اظهار کرد: شهدا دردانه های عالم هستی هستند که دین خدا را در جامعه گسترش می دهند.

وی خون شهدا را عامل ماندگاری جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت کشور حقانیت جمهوری اسلامی را ثابت کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهید عشوری ها و حججی ها را موجب متحول شدن جامعه دانست و افزود: چراغ هدایت گری شهدا در جامعه هرگز خاموش نمی شود.

قاضی زاده هاشمی، با اشاره به صبغه گیلان در حوزه ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: مبارزات مردم گیلان برای دفاع از دین و ارزش های اسلامی همواره در تاریخ درخشان است و در دوران دفاع مقدس و عرصه دفاع از حریم اهل بیت(ع) نیز شاهد جانفشانی ها و از خود گذشتگی های رزمندگان گیلانی بودیم.

وی شهدا را اسوه و مظهر ایمان به خدا دانست و تصریح کرد: شهدا با خدا معامله کردند و به رستگاری رسیدند و امروز وظیفه ماست که به معرفی شهدا و سیره آنان به جامعه بپردازیم.

رئیس بنیاد شهید یکی از ویژگی های سیره شهدا را امیدآفرینی دانست و بیان کرد: شهدا در عین گمنامی کار بزرگی را انجام دادند و امنیت و اقتدار امروز کشور را مدیون شهدا هستیم؛ قطعا اگر نسل های جوان و نوجوانان با شهدا آشنا شوند، نسبت به آینده امید پیدا می کنند.

وی شهدای مدافع امنیت را در اوج مظلومیت دانست و گفت: این شهدا در عین گمنامی امنیت کشور را تامین کردند و گاها به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع، اقدامات آنان قابل بیان نیست.

فاضی زاده هاشمی با بیان اینکه یکی از اهداف شوم دشمن در توطئه علیه انقلاب اسلامی محو کردن فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد فرهنگ شهدا را از جامعه ما بگیرد، زیرا می داند با وجود فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری شهید عشوری ها و علی وردی ها هرگز به خواسته های خود نمی رسند.

وی راه اندازی فتنه و اغتشاش در کشور را نتیجه اقدامات مخرب سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی دشمنان دانست و تاکید کرد: در جریان هجمه روانی و رسانه ای اخیر نیز شاهد حمایت روسای جمهور کشورهای غربی از اغتشاشگران بودیم، اما مردم با حضور خودشان در صحنه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را ثابت و دشمنان را نادم و سرافکنده کردند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به پیوند عمیق ملت ایران با فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: خون شهدا برکت دارد و هرگز از بین نمی رود و موجب اعتلای اسلام می شود و لذا اگر فرهنگ ایثار و شهادت را کنار بگذاریم، استقلال و سیاست و اقتصاد و فرهنگ و اشتغال و... نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha