• جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402032616863
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه موقت یاسوج:

شورای نگهبان شرایط انتخابات رقابتی را برای حضور همه سلایق فراهم کند

شورای نگهبان شرایط انتخابات رقابتی را برای حضور همه سلایق فراهم کند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه موقت یاسوج گفت: رای مردم حق الناس است، انتخابات رقابتی از دیگر ویژگی‌های انتخابات است و شورای نگهبان باید شرایط انتخابات رقابتی را برای حضور همه سلایق فراهم کند.

حجت‌الاسلام سیروس حکمتی نیک در خطبه های روز جمعه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ شهر یاسوج با اشاره به موضوع انتخابات افزود: یکی از تأکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات است، در همه نظام‌های مردم سالار مانند ایران به زمینه‌سازی برای اعمال اراده سیاسی در امر تصمیم‌گیری با حضور مردم است، در مرحله دوم قدرت بین اشخاص، و سلایق سیاسی بین همه گروه در چرخش باشد، سومین کارکرد انتخابات اهمیت حضور مردم در پای صندوق رای است و باید به این موضوع اهمیت فراوان داده شود.

وی تاکید کرد: انتخابات نیازمند راهبردها و ویژگی‌های است، اولین راهبرد ویژگی، راهبرد مشارکت برای حضور حداکثری از طریق تدبیر مقدمات لازم و ایجاد امید آفرینی است نقش‌امید آفرینی در صحنه انتخابات مشخص می‌شود دومین راهبرد در حوزه انتخابات امنیت آنست در سال گذشته دشمن با جنگ ترکیبی سعی و تلاش برای لطمه و آسیب به کشور داشت این هجمه در انتخابات وجود دارد.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: سومین راهبرد انتخابات، انتخابات سالم است در انتخابات مختلف کشور همه انتخابات سالم بود و از رای مردم باید صیانت کرد، زیرا رای مردم حق الناس است، انتخابات رقابتی از دیگر ویژگی‌های انتخابات است شورای نگهبان باید شرایط انتخابات رقابتی را برای حضور همه سلایق داشته باشد.

حکمتی نیک با بیان اینکه انسان باید در راه کسب معرفت تلاش کند، تصریح کرد: خداوند متعال در حدیثی قدسی خطاب به حضرت موسی فرمود: عزت را در فروتنی و خشوع قرار داده است.در ادامه این حدیث آمده است، شکست ناپذیری و قدرت انسان را در عبودیت، نماز قرار دادم، اما مردم عزت را در پیشگاه پادشاهان جستجو می‌کنند.

وی ادامه داد: استجابت دعا و خواسته‌ها را در طلب حلال قرار داده شده است، درآمد انسان و معیشتش و حلال بودن آن و پرداخت خمس و زکات در استجابت دعاها مؤثر است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات عنوان کرد: امام جواد علیه السلام فرمود؛ «هرکس به گوینده‌ای گوش فرا دهد او را پرستیده است، اگر گوینده از خدا و ذات خدا و معارف اسلامی بگوید آن شنونده خدا پرستیده است و اگر گوینده از شیطان و باطل گوش فرا دهد، آن شخص شیطان را پرستیده است».

حجت‌الاسلام حکمتی نیک با اشاره به شهادت امام جواد علیه السلام تصریح کرد: همه باید در انجام سیره و روش اهل بیت علیهم السلام خصوصاً امام جواد حرکت کنیم.

وی با اشاره به پیوند حضرت امام علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) اظهارکرد: دولت و مردم و خانواده باید در شرایط اقتصادی و فعلی جامعه ازدواج آسان را ترویج دهند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج تصریح کرد: فلسفه زندگی مشترک توجه به معنویت، استحکام جامعه و حرمت در راه رشد و تعالی حرکت کنند.

حکمتی نیک با اشاره به فرا رسیدن زمان حج تمتع و انجام مناسک آن گفت: در این موسوم انجام اعمال و مناسک حج همچون برائت مشرکین را انجام می‌دهند، در این موسوم اوج برائت از دشمنان و پلیدی‌ها در سرزمین مکه وجود دارد، در حج زائران در کمال امنیت و آرامش باید مناسک حج را انجام دهند و این فریضه الهی را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به سالروز بسیج سازندگی افزود: در سال ۵۸ این سازمان بسیج سازندگی به فرمان حضرت امام راحل برای خدمت‌رسانی در نقاط مختلف کشور و مناطق محروم تشکیل شد و بخش زیادی از رزمندگان جهاد سازندگی در جبهه‌های جنگ شهید شدند. 

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به پیام تاریخی امام در اول تیر ماه با اعزام مبلغان دین به مناطق مختلف کشور بیان کرد: امروز اگر شاهد محتواها و موضوعات دین هستیم به دلیل تلاش و فعالیت‌های مبلغان دین بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha