• جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402032616877
  • منبع : نمایندگی ایلام

امام جمعه ایلام:

سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین نمایش توانمندی جمهوری اسلامی در حیاط خلوت آمریکا بود

سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین نمایش توانمندی جمهوری اسلامی در حیاط خلوت آمریکا بود

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین نمایش توانمندی جمهوری اسلامی در حیاط خلوت آمریکا بود و در آینده نه‌چندان دور نقش قراردادهای کوتاه‌مدت و بلندمدت که در سایه همین دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی منعقد شده‌ در اقتصاد کشور آشکار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «الله‌نورکریمی‌تبار» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ، با بیان اینکه یکی از نقاط قابل تحسین دولت سیزدهم دیپلماسی فعال آن بوده که در طول کمتر از 3 سال با بسیاری از کشورهای دنیا ارتباط برقرار کرده است، افزود: مهم‌ترین تلاش آمریکا این است که افکار مردم ما را با ایجاد یاس و ناامیدی مهندسی کند ولی قدم به قدم در حال عقب رفتن از آن است و امروز خود رسانه‌های غربی معترف به شکسته شده هیمنه آمریکا هستند و حذف دلار از بسیاری از مبادلات تجاری بین‌المللی سبب بزرگترین ضربه به اقتصاد سرمایه‌داری آمریکا شده و موجب تسریع در فروپاشی ایالات متحده خواهد بود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حذف دلار از بسیاری از مبادلات بین‌المللی امداد غیبی است که توطئه دشمن را به خودش بازگردانده، تاکید کرد: دشمن در صدد بود که با تحریم کشور ما را به زانو درآورد ولی خداوند این نیرنگش را به خودش بارگرداند که این مقاومت جمهوری اسلامی الهام‌بخش و تاثیرگذار بر کشورهای دیگر خواهد بود.

کریمی‌تبار وضعیت فعلی جمهوری اسلام را متفاوت از گذشته دانست و گفت: سابقه درخشان ما در 8 سال دفاع مقدس که در آن دشمنان ما علیه‌مان بسیج شدند متفاوت است؛ امروز رویش نسل جوان و نوجوان معتقد به ارزش‌های دینی و اسلامی، رشد علمی کشور در رقابت با سایر کشورهای پیشرفته جهان، افزایش صادرات غیرنفتی کشور و قدرت بازدارندگی کشور در فراتر از منطقه نقش‌آفرین است.

نماینده ولی فقیه در استان تلاش کشورهای همسایه‌ی ما که وابستگی کامل به آمریکا داشتند ولی امروز برای برقراری ارتباط با کشور ما تلاش می‌کنند را از دیگر عوامل امیدآفرین در جامعه دانست و گفت:آمریکا و اروپا از این فعالیت جمهوری اسلام به وحشت افتاده‌اند و این امر در بین گروهک‌های ضد انقلاب وابسته به دشمن نیز اختلاف و درگیری به‌‎ وجود آورده است.

کریمی‌تبار ادامه داد: دنیای امروز جنگ اراده هاست و هر کشوری که بتواند در این عرصه از مولفه های قدرت خود که همانا استقامت ، پشتکار و اتکا به نیرو و توان داخلی است، به بهترین شکل ممکن استفاده کند، موفق تر خواهد بود و مهمترین عامل در جنگ اراده ها داشتن امید به آینده و ایمان به پیروزی است که می طلبد اقشار مختلف مردم و مسوولان با این روحیه به مقابله با مشکلات بروند.

وی  با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب  تصریح کرد: امید و نگاه خوشبینانه به آینده توصیه موکد مقام معظم رهبری بوده و اگر با این کلید به رویارویی با معضلات پیش رو برویم، تمامی قفل‌ها بازشدنی و کسب موفقیت تضمینی خواهد بود.

 کریمی‌تبار ادامه داد: دشمنان با در اختیار داشتن رسانه های بیشمار در تلاشند بذر ناامیدی را در جامعه و بویژه میان نسل جوان بکارند ، ولی امروز برترین جهاد برای نسل جدید در شرایط کنونی امیدآفرینی است و مسوولیت این امر مهم بر دوش تمامی دلسوزان نظام سنگینی می کند.

وی با اشاره به سابقه درخشان ملت ایران بویژه در دوران دفاع مقدس گفت: ایرانیان با وجود کمترین امکانات ولی در اختیار داشتن روحیه الهی و اعتقادی به مصاف دشمن رفته و پیروز از این میدان سخت خارج شدند، امروز نیز باید با همین روحیه به جنگ مشکلات ناشی از تحریم ها برویم و شرایط کشور امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست و با وجود جوانان ارزشی و معتقد به آرمان های انقلاب شاهد پیشرفت های گوناگون در عرصه های مختلف هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha